نسخه چاپی

تخلیه و بارگیری یك میلیون تن كالا در بندر كیش

مدیر اداره بندر و دریانوردی كیش از تخلیه و بارگیری بیش از یك میلیون تن انواع كالای نفتی و غیرنفتی در تنها بندر جزیره مرجانی خلیج فارس طی پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمود قنبری اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان مرداد یک میلیون و 31 هزار و 45تن انواع کالا در جزیره کیش تخلیه و بارگیری شد که از این میزان، 906 هزار و 922تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 124 هزار و 123تن به آن کالاهای نفتی اختصاص دارد.

وی سهم عملیات مربوط به صادرات و واردات کالای غیرنفتی در این بنادر را بیش از 40 هزار تن اعلام کرد و افزود: از این میزان، حدود 37 هزار و 928 تن مربوط به فعالیت های واردات و هزار و 814 تن نیز به صادرات این کالاها اختصاص یافته است.

وی با بیان این‌که حجم کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در این بندر 867 هزار و 180 تن بوده است، گفت: 130 هزار و 379 نفر مسافر و گردشگر به وسیله شناورهای تفریحی از طریق بندرگاه این جزیره جابجا شدند که 25 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گفته این مقام مسئول، ورود و خروج 34 هزار و 474 دستگاه خودرو متعلق به مسافران طی پنج ماه گذشته از طریق شناورهای لندینگ کرافت در جزیره کیش به ثبت رسید. تردد شناورها در این جزیره به شش هزار و 401 فروند رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد رشد داشته است.

بندر کیش با بهره مندی از 14 پست اسکله دارای ظرفیت اسمی سالانه بیش از 4 میلیون تن و ظرفیت جابجایی 730 هزار مسافر دریایی در سال است. این بندر با آبخور حداکثر 10 متر قابلیت پهلودهی کشتی هایی تا ظرفیت 15 هزار تن را داراست.

۱۳۹۴/۶/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...