نسخه چاپی

پلمپ تولیدی یخچال با برند مشهور

مدیركل استاندارد استان تهران از كشف و پلمپ یك كارخانه تولیدی یخچال فریزر و ساید بای ساید با نشان سامسونگ و برچسب انرژی جعلی خبر داد.

به گزارش نما ، مسلم بیات در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به بازدیدهای دوره ای کارشناسان این اداره کل و نمایندگان سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت صنعت معدن و تجارت از مراکز تولید کالاهای مشمول استاندارد اجباری کالا و خدمات، گفت: درپی اطلاع از اینکه یکی از کارخانجات با وارد کردن قطعات یخچال و فریزر اقدام به مونتاژ آن در داخل بدون دریافت مجوزها و طی مراحل قانونی و بدون درج عناوین فارسی روی محصولات خود می کند، بازرسان ما در یکی از این بازرسی ها مشاهده کردند این کارخانه، اقدام به مونتاژ انواع یخچال فریزر و ساید بای ساید با برند سامسونگ و عرضه آن با عنوان Made by korea کرده است.
وی افزود: مسئولان این کارخانه تاکنون هیچ مجوز استانداردی برای کالای خود و برچسب انرژی آن دریافت نکرده و محصولاتش را با برچسب جعلی که خود و در گریدهای مختلف تولید کرده بودند به فروش می رساندند.
بیات همچنین با بیان اینکه این کارخانه سه ماه قبل هم اقدام به چنین کاری کرده بود و بعد از توقیف و پلمپ در ماه خرداد گذشته، بصورت غیرقانونی به فعالیت خود ادامه داده بود، افزود: در این مرحله حدود 500 یخچال و فریزر این شرکت توقیف و کارگاه پلمپ شد ضمن اینکه پرونده برای صدور حکم قضایی در اختیار مراجع ذیصلاح قرار گرفت.
به گفته مدیرکل استاندارد استان تهران، در صورت دستور و تشخیص مقامات قضایی برای توقیف کالاهای ساخت این شرکت که به بازار عرضه شده اند اقدام مناسب صورت خواهد گرفت.
بیات تصریح کرد: نکته مهم در این موضوع، نبود هیچ برچسب فارسی روی کالا که محل تولید آن را نشان دهد بود و این تصور را به وجود می آورد که کالا در کشور کره جنوبی تولید شده است.
بیات از مردم خواست هرگونه موارد تخلف در تولید را از طریق شماره تلفن 1517 به بازرسان اداره کل استاندارد استان تهران بصورت شبانه روزی اطلاع دهند.

۱۳۹۴/۶/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...