نسخه چاپی

انتقاد عسگراولادی از سفر هیئت های تجاری اروپایی به ایران

عضو اتاق بازرگانی تهران: در روزهای اخیر حدود هزار نفر از كشورهای اروپایی به ایران سفر كردند كه این سوال پیش می‌آید هدف از سفر این هیئت‌های تجاری چیست و نكند برای تاراج كردن سرمایه‌های كشور به ایران سفر می‌كنند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، اسدالله عسگراولادی در همایش فرصت های متقابل تجاری و سرمایه گذاری ایران، روسیه و کشورهای CIS افزود: به اتاق‌های بازرگانی تذکر می‌دهم هدف هیات ‌های تجاری به ایران را مشخص کنند زیرا وقتی بین دو کشور مبادلات تجاری وجود ندارد تشکیل اتاق مشترک و سفر هیات‌های تجاری بی‌معنی است.
وی اضافه کرد: اگر هیئت‌های اروپایی قصدشان افزایش مبادلات تجاری با ایران است بهتر است در گام اول تحریم‌های اتحادیه اروپا را لغو کنند چرا که جای سوال است چرا با وجود سفر این هیئت‌ها هنوز تحریم‌های اتحادیه اروپا لغو شده است.
عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با انتقاد از سهم زیاد دولت در اقتصاد گفت: بعد از انقلاب همه یازده دولت روی کار آمده وعده داده‌اند تا سهم بخش خصوصی را در اقتصاد به بیش از 50 درصد برسانند در حالی که در شرایط کنونی سهم بخش خصوصی تنها 20 درصد است.
وی گفت: فسادها و گرانی‌ها ناشی از اقتصاد دولتی است و در شرایط کنونی تمام پالایشگاه‌ها و شهرداری ها و شرکت های بزرگ در دست دولت است و تنها زیره و پسته و مانند آن به بخش خصوصی رسیده است.
عسگراولادی افزود : در شرایط کنونی تعداد ورشکستگی‌های نامریی و عدم پرداخت‌ها و همچنین چک‌های برگشتی افزایش یافته است و با توجه به اینکه در سال نیازمند 1.5 میلیون شغل هستیم اگر نصف این نیاز تامین نشود ، برنامه ششم بر باد می‌رود.
وی ادامه داد: بزرگترین دغدغه برنامه ششم اشتغال است و رونق اشتغال در گرو کوچک کردن دولت است و با توجه به اینکه من پساتحریم را تا بهار آینده نمی‌بینم اگر دولت کوچک نشود ،زمستان سختی را برای اقتصاد در پیش خواهیم داشت.

۱۳۹۴/۶/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...