نسخه چاپی

مجارستان سفیر اتریش را احضار كرد

مجارستان امروز در اعتراض به سخنان اخیر صدراعظم اتریش سفیر این كشور را احضار كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، در پی اظهارات اخیر صدراعظم اتریش که سیاست های مجارستان در قبال مهاجران را به اقدامات نازی های آلمان تشبیه کرده بود، مجارستان روز شنبه سفیر اتریش در بوداپست را احضار کرد.
ورن فیمن صدراعظم اتریش در مصاحبه با نشریه آلمانی اشپیگل، از سیاست های مجارستان در قبال مهاجران به شدت انتقاد کرده بود. مقامات مجارستان به مهاجران درون یک قطار گفته بودند این قطار به بوداپست می رود در حالیکه قطار به یک اردوگاه آوارگان رفته بود. صدراعظم اتریش هم در سخنان خود گفت «این موضوع ما را به یاد فصل تاریکی از تاریخ قاره اروپا یعنی جنایات نازی ها می اندازد.»
در واکنش به این اظهارات، پیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان اعلام کرد «اظهارات صدراعظم اتریش شایسته یک رهبر سیاسی اروپایی قرن بیست و یکمی نبود.»
این مقام مجار در ادامه افزود: «صدراعظم اتریش هفته هاست در مورد مجارستان دروغ پردازی می کند و گفتن اظهارات غیرمسئولانه ای از این دست، تلاش ها برای رسیدن به یک راه حل مناسب در بحران مهاجران در اروپا را پیچیده و دشوارتر خواهد ساخت؛ این گونه اظهارنظرات، در اذهان مهاجران تفکراتی واهی و رویاهایی غیرقابل توجیه ایجاد می کند.»
مجارستان اعلام کرده که از سه شنبه با پناهجویانی که غیرقانونی وارد کشور می شوند، همانند مجرمان برخورد کرده و آنها را دستگیر می کند.

۱۳۹۴/۶/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...