نسخه چاپی

55 منبع آلاینده دریاچه ارومیه شناسایی شد

مدیرعامل شركت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: 55 منبع آلاینده دریاچه ارومیه شناسایی شد.

به گزارش نما، کیومرث دانشجو امروز در گفت‌وگو با فارس در ارومیه اظهار داشت: تراز فعلی دریاچه ارومیه 1270.14 متر است که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 1270.19 بود که در این راستا شاهد کاهش بسیار ناچیز تراز دریاچه ارومیه هستیم.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته وضعیت قابل قبولی دریم، تصریح کرد: در سالهای گذشته به طور متوسط سالانه 40 سانتی‌متر کاهش آب دریاچه ارومیه را شاهد بودیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه طرح‌های قابل قبولی برای احیای دریاچه ارومیه اجرایی می‌شود، افزود: یکی از این طرح‌ها انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه است که به زودی اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه از شناسایی منابع آلاینده دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: 55 منبع آلاینده آب دریاچه ارومیه مورد شناسایی قرار گرفته است که در راستای رفع این مشکل در 47 منبع آلاینده اقدامات لازم برای رفع آلایندگی انجام گرفته و مابقی در دست اقدام هستند.

دانشجو بر مدیریت مصرف آب تاکید کرد و اظهار داشت: مدیریت مصرف آب باید در بخشهای مختلف از جمله خانگی، صنعت و کشاورزی بیش از این مورد توجه قرار گیرد که برای این منظور با حفر کننده‌های چاه‌های غیرمجاز برخورد قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های حفر غیرمجاز چاه مورد توقیف قرار می‌گیرند، اظهار داشت: برای این منظور از توان نیروی انتظامی نیز بهره گرفته می‌شود و نیروی انتظامی استان نیز همکاری خوبی دارد.

۱۳۹۴/۶/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...