نسخه چاپی

پرسپولیس دوهفته پیاپی بازی نكند،حذف می‌شود

عکس خبري -پرسپوليس دوهفته پياپي بازي نكند،حذف مي‌شود

نایب رییس فدراسیون فوتبال با هشدار به پرسپولیسی‌ها گفت: اگر در دو بازی متوالی حاضر نشوند از لیگ كنار گذاشته می‌شوند.

به گزارش نما ،سيدمحمدهادي آيت‌الهي در گفت‌وگو با ايسنا،به سوالات مختلفي درباره توافق فدراسيون با صداوسيما براي حق پخش تلويزيوني، چگونگي نمايش ليگ براي مردم، كناره‌گيري احتمالي پرسپوليس از بازي‌هاي ماه مبارك رمضان، اردوي تيم ملي در مجارستان و ... پاسخ داد كه مشروح آن در زير مي‌آيد:

** پرسپوليس در دو بازي متوالي حاضر نشود، از ليگ حذف مي‌شود

نايب‌رييس اول فدراسيون در واكنش به موضع‌گيري محمد رويانيان مديرعامل باشگاه پرسپوليس مبني بر كناره‌گيري تيمش از چهار مسابقه برنامه‌ريزي شده در ماه مبارك رمضان، اظهار كرد: با پرسپوليس يا هر تيم ديگري كه بخواهد در ماه مبارك رمضان از حضور در بازي‌هاي ليگ كناره‌گيري كند طبق قانون برخورد مي‌‌كنيم. قانون در اين‌باره مي‌گويد اگر تيمي در دو بازي متوالي شركت نكند، بايد از رقابت‌هاي ليگ برتر كنار گذاشته شود.

** آيت‌الله مكارم شيرازي برگزاري بازي‌ها پس از افطار را بلامانع دانستند

وي افزود: آيت‌الله مكارم شيرازي برگزاري مسابقات در ماه مبارك رمضان پس از افطار را بلامانع دانستند. ساير آيات عظام نظري نداده‌اند؛ البته آيت‌الله نوري همداني هم روزه‌خواري در ماه مبارك رمضان را حرام دانسته‌اند. بنابراين برگزاري بازي در شب و زماني كه مردم روزه‌هايشان را با افطار باز كرده‌اند، مشكلي ندارد.

** براي اينكه بهانه دست كسي نيافتد تمرينات باشگاهي بايد پس از افطار باشد

نايب‌رييس فدراسيون در همين راستا تاكيد كرد: براي اينكه بهانه‌اي دست كسي نيافتد به تمامي باشگاه‌ها الزام كرديم كه بايد پس از افطار تمرينات‌شان را برگزار كنند. البته اصول حرفه‌اي هم ايجاب مي‌كند كه تمرين‌ها در زمان مشابه وقت انجام مسابقات باشد. از ورزشگاه‌هاي محل برگزاري بازي‌ها استعلام‌ گرفتيم و اكثر آنها نور كافي براي برگزاري بازي‌ها دارند؛ برخي استاديوم‌ها مشكلاتي در اين باره دارند كه مشغول برطرف كردن آنها هستند.

** تيم كي‌روش هم بايد پس از افطار تمرين كند

آيت‌الهي در پاسخ به اين سوال كه آيا تمرينات تيم ملي در مردادماه را هم پس از افطار برگزار مي‌‌كنيد و آيا كارلوس كي‌روش با اين برنامه مشكلي ندارد، اظهار كرد: تمام برنامه‌هاي تمريني تيم ملي در ماه مبارك رمضان كه در تهران برگزار مي‌شود هم پس از افطار خواهد بود. به هر حال ما در كشورمان شرايطي داريم كه مي‌بايست تعهدات اخلاقي و الزام‌هاي آن را رعايت كنيم.

** تيم ملي مردادماه در مجارستان اردو مي‌زند

وي از برگزاري اردوي اروپايي تيم ملي در مجارستان خبر داد و درباره ديدار تداركاتي ۲۵ مرداد در اروپا نيز به ايسنا گفت: رايزني‌هايي براي محل اردوي اروپايي تيم ملي انجام شده و به احتمال فراوان اين اردو را در كشور مجارستان برگزار خواهيم كرد. همچنين رايزني‌هايي براي فراهم شدن بازي تداركاتي انجام داديم و تنها مي‌گويم تيم ملي با تيم‌هاي باشگاهي ديدار تداركاتي نخواهد داشت و حريف ملي را براي تيم ايران انتخاب مي‌كنيم كه به احتمال فراوان يك تيم خوب آفريقايي خواهد بود.

** قراردادمان با صداوسيما هنوز منتفي نيست

نايب‌رييس فدراسيون درباره روشن شدن وضعيت حق پخش تلويزيوني و اينكه آيا توافق با صداوسيما براي پخش زنده بازي‌ها به كلي لغو شده، اظهار كرد: توافق ما با صداوسيما هنوز به كلي منتفي نشده است. فدراسيون همچنان به دنبال برگزاري جلسات با مديران سازمان صداوسيما هستيم. فدراسيون آمادگي هرگونه گفت‌وگو براي حل اين مساله را دارد. ما معتقديم بايد حقوق فوتبال تا حدي ادا شود و در آخرين اقدام الان منتظر معاونت اداري مالي صداوسيما هستيم تا زمان جلسه جديد و تنظيم قرارداد احتمالي را تعيين و به ما اعلام كند.

** صداوسيما بايد حداقل ۲۰درصد بالاتر از توافق فعلي قرارداد ببندد

آيت‌الهي در واكنش به اينكه طبق اظهارات كفاشيان مگر با شركتي در اين رابطه به توافق نرسيده‌ايد و اينكه چه مبلغي را از صداوسيما طلب كرده‌ايد، به ايسنا گفت: در اين باره ما موسسه‌اي را به عنوان كارگزار معرفي كرده‌ايم. معتقديم صداوسيما بايد پا را از مبلغي توافقي كه با اين شركت داشتيم فراتر گذاشته تا حداقل ۲۰ درصد بالاتر با آنها قرارداد ببنديم. طبق توافقي كه با موسسه داشتيم، آنها راهي براي پخش مسابقات ليگ پيدا مي‌‌كنند.

** ممكن است بازي‌هاي ليگ از طريق CD به دست مردم برسد!

وي در پاسخ به اين سوال كه اگر با صداوسيما به توافق نرسيد ممكن است بازي‌ها از شبكه‌هاي خارجي پخش شود و در غير اين صورت عرضه تصاوير بازي‌ها براي مردم به چه شيوه‌اي خواهد بود نيز گفت: بازي‌هاي ليگ برتر به هيچ وجه از هيچ شبكه خارجي پخش نخواهد شد. آنها راه‌هايي را بررسي كردند و در صورتي كه نهايتا با صداوسيما توافق نكنيم، مجبور مي‌شويم تا بازي‌ها را به طور زنده پخش نكنيم. در آن صورت تصاوير بازي‌ها در قالب CD از طريق مراكز مختلف در جامعه پخش مي‌شود. باشگاه‌ها هم از ما انتظار دارند حقوق فوتبال در اين رابطه ادا شود. باز هم مي‌گويم كه فدراسيون آمادگي هرگونه صحبت دوباره با مسوولان صداوسيما را دارد.

۱۳۹۱/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...