نسخه چاپی

انتقاد شدید نایب رئیس فدراسیون كشتی از چند ملی پوش در تلویزیون

عکس خبري -انتقاد شديد نايب رئيس فدراسيون کشتي از چند ملي پوش در تلويزيون

علیرضا حیدری، نایب رئیس فدراسیون كشتی با حضور در برنامه ویژه پخش مسابقات كشتی ، از مردم برای ناكامی تیم ملی عذر خواست.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛ علیرضا حیدری نایب رئیس فدراسیون کشتی با حضور در برنامه تلویزیونی شبکه 3 بعد از عذرخواهی از مردم گفت:«فدراسیون جهانی باید فکری به این قرعه بندی ها کند ، اینکه ایران ، آمریکا و روس را در یک گروه می اندازند تا در این مسابقات کشتی سخت ، امکان بازسازی بدن را نداری . بچه های ما امروز ، اسیر کشتی شدند. بعد برای اینکه بگویند مثلا ایتالیا هم مدال دارد ، یک قهرمان پناهنده شده را می برند در گروهی ساده. الان باید یک فکر جدید بکنند. باید مثلا قهرمان های دنیا و المپیک را سرگروه بگذارند که اتفاق وزن 74 کیلو نیفتد که یک ورزشکار مغول بیاید فینال و این طور ساده به باروفس ببازد. این برای کشتی هم خوب نیست.»

او ادامه داد:دوری مسافت خیلی به ما ضربه زد. ما برای تحریم ها دچار مشکل شدیم ، بچه ها 35 ،6 ساعت در مسیر بودند تا به این کشور برسند. ما آنجا بچه های مان وزن کم کرده بودند ، ساعت بدن شان هم به هم ریخته بود. برای رفتن به آمریکا باید 11 روز زودتر می رفتیم که هزینه های سفر را نداشتیم که تیم را این قدر زودتر به بازی ها ببریم. ما از نظر مالی خیلی مشکل داریم برای اینکه بچه ها را در تورنمنت های مختلف ببریم. ما خیلی از تورنمنت ها تیم ناقص می فرستیم که ضوابط جهانی را حفظ کنیم . این بی پولی برای مان مشکل ساز شد.»

حیدری درباره کشتی گیران جوان تیم گفت:«مثلا همین حسن یزدانی را ببینید ، من خیلی کم پیش می آید از یک کشتی گیر خوشم بیاید ، ولی حسن یزدانی یکی از آنهاست. حسن می تواند در المپیک ، آقای کشتی دنیا باشد. او می تواند سال ها در اوج باشد و خیره کننده پیش برود. او انواع فنون را بلد است و تکنیکی کشتی می گیرد . او برای یک امتیاز که عقب می افتد ، با تمام وجود می جنگد. این شرایط وزن کم کردن ، کشتی های سنگینی که گرفت و تعییرات بیولوژیکی بدن برای تغییر ساعت ، به جایی می رسی که روی تشک خوابت می گیرد و نمی توانی چشمت را باز کنی. مثل ماجرای شکنجه است که در فیلم ها می بینی . به نظرم در تیم ما کشتی گیرانی مثل قاسمی و طحان داشتیم که از آن لاک خودشان بیرون نیامدند. یزدانی روی تشک دلاوری می کند و اگر ببازد هم مردم می گویند با تمام وجود جنگید. ما یک اصطلاح عامیانه داشتیم که کشتی گیر روی تشک باید همه 100 تومانش را خرج کند اما ما کشتی گیری داشتیم که 40 تومانش هم خرج نکرد و این خیلی بد است. من نمی خواهم به صورت اختصاصی بگویم اما آنهایی که 40 تومان از پول شان را خرج کردند ، مدیون مردم هستند. الان مهدی تقوی جایش را به یزدانی داده ، کشتی ما برای دوبنده ملی ، کم استعداد ندارد. ملی پوش باید بداند برای تیم ملی باید بجنگد. برای مسابقات لیگ تیم ملی را ول می کنند ، ما شب تا صبح نمی خوابیدیم از هیجان دوبنده تیم ملی اما الان این دوبنده خیلی ساده به کسی می رسد و خیلی هم زود از دستش می دهند.»

حیدری همچنین گفت:«ما الان داریم ضربه اش را می خوریم. ما سال قبل از المپیک فشاری را داریم تحمل می کنیم و پای اصول مان است.مثلا قاسمی همه را برده ، ما می توانستیم کس دیگری را جایش ببریم اما پای قانون انتخابی ماندیم. باید لیگ مان را تغییر بدهیم چون صحنه رویارویی قهرمان ها با جوانان شود. تازه قهرمان های مان هم در لیگ شرکت نمی کنند. ما باید این بچه ها را با هم تن به تن کنیم که هم استعدادها دیده شوند و هم تجربه بچه ها بالا برود. این رقابت ها در هیات ها کاری می کنند که اصلا چهره ای دیده نشود. ما از تمام ابزار و پتانسیل کشتی مان استفاده نمی کنیم. مربیگری های مان هم باید اصلاح شود ، حالا می ماند مسائل جبری مثل سفر و بی پولی و مشکلات پایه ای. چندین سال برای پایه ها کاری نشده و ما دو سال است داریم کار پایه ای می کنیم. ما الان یک پرچمی در دست داریم که می خواهیم باد بخورد. گروه ما را باید دو سال بعد از المپیک بازخواست کنید. این بچه ها را ما نساختیم و با انچه از قبل به ارث بردیم ، می سازیم. جامعه ما برد می خواهد. از صبح این قدر تماس های تندی داشتم برای این باخت ها ، نمی دانم چه باید بکنیم. نباید این قدر با یک برد خیلی ذوق کنیم و نباید با یک باخت این قدر تند باشیم. ما قانون برای انتخابی گذاشتیم و باید به آن پایبند باشیم. کاری نکنید که گروه مدیریتی بترسند که چرا در این جایگاه هستند. تحریم ها دست همه مردم جامعه را بسته . بچه های ما در این شرایط تحریم به پایین تر از خودشان نباختند ولی انتظار مردم از ما بردن حریفانی 3 پله بزرگتر از خودش. حسن یزدانی یک بچه است که اگر امروز قهرمان دنیا می شد شاید در المپیک هیجانی نداشت و این باخت شاید باعث قهرمانی المپیکش شود.»

۱۳۹۴/۶/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...