نسخه چاپی

مركل: حل بحران سوریه نیاز به همكاری روسیه و آمریكا دارد

عکس خبري - مرکل: حل بحران سوريه نياز به همکاري روسيه و آمريکا دارد

صدر اعظم آلمان تأكید كرد كه كشورهای غرب اروپا برای حل بحران سوریه باید با روسیه و آمریكا همكاری كنند.

به گزارش نما به نقل از «خبرگزاري دانشجو»، "آنگلا مرکل" این موضوع را شنبه شب قبل از نشست وزرای خارجه آلمان، روسیه، فرانسه و اوکراین در برلین مطرح کرد.


سایت روسیا الیوم به نقل از یک منبع حاضر در این نشست تأکید کرد: فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر خارجه آلمان و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در حاشیه این نشست به طور مفصل درباره سوریه با هم گفتگو کردند.


این منبع افزود: وزرای خارجه المان و روسیه درباره پشتیبانی سیاسی قوی از استفان دیمستورا، نماینده سازمان ملل متحد در سوریه و طرح وی برای ایجاد گروه تماس سوریه توافق کردند.


دیمستورا، طرف های درگیر را به مشارکت در کارگروههایی تحت نظارت سازمان ملل متحد برای بررسی موضوع هایی شامل مسایل سیاسی، قانونی، نظامی و امنیتی دعوت کرد.



سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز روز جمعه خواستار هماهنگی فعالیت‌های نظامی بین آمریکا و روسیه برای جلوگیری از "حوادث و پیشامدهای ناخواسته" در سوریه شد.



این در حالی است که نیروی دریایی روسیه در حال اجرای رزمایشهایی در سواحل سوریه است. این مسأله باعث شد که مقامات آمریکایی تصور کنند مسکو برای حمایت از متحد سوری خود در حال افزایش نیرو در این منطقه است.


در این بین اشتاین مایر، در گفتگو با روزنامه های آلمانی، به روسیه درباره عواقب تحرکات یکجانیه در سوریه هشدار داد و گفت: امیدوارم این اقدامات روسیه باعث ادامه جنگ در سوریه نشود.


وزیر خارجه آلمان با احمقانه خواندن تکیه بیش از این بر راه حل نظامی گفت: وقت آن رسیده است که به دنبال راهی برای جمع کردن تمام طرفهای درگیر پای میز مذاکره باشیم. و قبل از آن باید درصدد گفتگوهای مقدماتی با کشورهایی مثل ایران، ترکیه و عربستان که نقش منطقه ای اثرگذار دارند، باشیم.


دیپلماتهای غربی نگران آن هستند که حمایت نظامی روسیه از اسد، هرگونه انگیزه برای یافتن راه حل سیاسی برای پایان جنگ داخلی را از بین ببرد.

۱۳۹۴/۶/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...