نسخه چاپی

اعلام آخرین آمار زمین‌ خواری تا یك ماه آینده

رییس كمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینكه جمع بندی‌ها در خصوص زمین‌خواری‌ها در كمیسیون اصل نود در حال آماده شدن است، گفت: این گزارش را حداكثر تا یك ماه آینده ارائه خواهیم كرد.

به گزارش نما به نقل از ایلنا: محمد علی پورمختار رییس کمیسیون اصل ۹۰ در واکنش به اینکه روز گذشته سخنگوی کمیسیون از معرفی ۱۰ مسئول متخلف در موضوع زمین‌خواری به یکی از دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفته است؛ متأسفانه تاکنون برخورد جدی با این افراد صورت نگرفته است، اظهار داشت: خبر را تایید نمی‌کنم. اگر از سوی کمیسیون چنین چیزی مطرح شده، صحیح نیست و هر کسی گفته اطلاعات غلط داده‌است؛ چرا که در ارتباط با زمین‌خواری اسم مسئول یا نفر به آن شکل نداریم که به دستگاه قضایی معرفی کرده باشیم.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی همچنین درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: ۶ استان در زمینه زمین‌خواری مکان‌های هدف هستند و زمین خواران نوعاً در آنجا فعالیت می‌کنند.

پورمختار در پاسخ به این سوال که بیشترین زمین‌خواری در کدام استان‌های کشور رخ داده‌است، تصریح کرد: در استان‌های مختلف از جمله تهران، مازندران، البرز، گیلان و اردبیل که بحث گردنه حیران هم در حال حاضر در این استان مطرح است. بیشتر زمین خواری‌ها هم در مکان‌های خوش آب و هوا برای ویلاسازی انجام شده است.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به اینکه این زمین‌خواری‌ها را تقریبا شناسایی کردیم، تصریح کرد: نوع و روش کاری که این زمین‌خواران انجام می‌دهند، یکسان است و همین موضوع این امکان را برای مسئولان اجرایی و قضایی فراهم می‌کند که برای مقابله با این پدیده یک نسخه بپیچند؛ چراکه با یک نسخه می‌توانند؛ خیلی از مسائل و مشکلات را پیگیری و حل کنند و با عوامل اصلی آن برخوردهای لازم را صورت دهند.

وی ادامه داد: مراحل زمین‌خواریِ زمین‌خواران شامل روش‌های تملک، اخذ سند، تفکیک و فروش، بعد هم گرفتن امکانات زیرساختی مثل مجوز جاده و آب و برق و گاز است و بررسی‌ها نشان داده که روش‌ها یکسان انجام شده است.

پورمختار با بیان این مطلب که جمع‌بندی‌ها در خصوص زمین‌خواری‌ها در کمیسیون اصل نود در حال آماده شدن است، گفت: این گزارش را حداکثر تا ۱ ماه آینده ارائه خواهیم کرد؛ نحوه زمین‌خواری‌ها، عملکرد دستگاه‌ها و پیشگیری‌هایی باید انجام شود و روش‌های برخوردی که باید صورت گیرد، در این گزارش می‌آید.

۱۳۹۴/۶/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...