نسخه چاپی

واردات میلیون‌ها دلار كمربند، آب پنیر و آدامس در 5 ماه اول سال 94

در حالی كه مسئولان دولت یازدهم بارها از واردات اقلام غیر ضروری و اشتغالزایی برای خارجی‌ها در دولت قبل انتقاد كرده‌اند، اما آمار گمرك نشان می‌دهد در 5 ماهه نخست سال 94، میلیون‌ها دلار صرف واردات اقلامی همچون آب پنیر، بند شلوار، لوازم آرایشی، كلنگ و ... شده است!

به گزارش نما به نقل از کیهان، اردیبهشت امسال، معاون اول رئیس جمهور با بیان این‌که در دو دوره گذشته 700 میلیارد دلار صرف واردات کالا به کشور شده است، اظهار داشت: در دو دوره قبل پیش و پس از مصرف 700میلیارد دلار تعداد شاغلین در کشور 20میلیون نفر بوده است و این به آن معناست که این میزان پول رفته و موجب اشتغال جوانان چینی و کشورهای دیگر شده است.
در روزهای اخیر هم رسانه‌های حامی دولت یازدهم، فهرستی از کالاهای غیرضروری وارداتی در دولت‌های نهم و دهم منتشر کرده و با اشاره به واردات ملاقه، بیل، سنگ پا، چوب اره، سنجاق قفلی، داس و ... در ۸ سال دولت قبل تأکید کردند در آن سال‌ها به علت عدم مدیریت مناسب، بخش زیادی از منابع ارزی کشور صرف واردات کالاهایی شده که تولید آن‌ها در داخل کشور میسر بوده است اما واردات بی‌رویه این اجناس، فرصت‌های شغلی فراوانی را از اقتصاد کشورمان گرفته است.
این موضع‌گیری‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که آمارهای رسمی نشان می‌دهد در دولت یازدهم هیچ تغییری در مدیریت واردات کشور ایجاد نشده و همچنان کالاهای عجیب و غریب و غیرضروری به کشور وارد می‌شود.
مشرق در اینباره نوشت، آمار گمرک از واردات ۵ ماه اول سال جاری حاکی از ورود کالاها و اجناسی است که واردات آن‌ها در دولت قبل هنوز هم مورد شماتت حامیان دولت فعلی قرار می‌گیرد. با نگاه به این آمار و ارقام مشخص می‌شود برای نمونه بیش از 4 میلیون دلار برای واردات آب پنیر، حدود 2 میلیون دلار آدامس بدون قند، بیش از 50میلیون دلار انواع لوازم آرایشی و هزاران دلار خاک اره، خلال چوب کبریت و ... در 5 ماه نخست سال 94 واردات صورت گرفته است.
واردات این کالاها در حالی ادامه می‌یابد که حامیان دولت فعلی، واردات این اجناس در دولت قبل را مسبب تعطیلی واحدهای صنعتی کوچک و بیکاری هزاران کارگر ایرانی، خارج شدن دلارهای حاصل از درآمدهای نفتی از کشور، ضربه به بنیاد تولید کشور و اشتغالزایی برای چینی‌ها می‌دانند.
اکنون این سؤال مطرح است که آیا تداوم واردات همین کالاها در دولت یازدهم، همان تبعات را به دنبال ندارد و به بنیاد تولید کشور ضربه نمی‌زند و موجب اشتغالزایی برای چینی‌ها نمی‌شود؟

۱۳۹۴/۶/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...