نسخه چاپی

آتش‌سوزی 40000 هكتاری كالیفرنیا را در وضعیت اضطراری قرار داد

آتش‌سوزی‌ای كه از روز شنبه قبل در جنگل‌های بی‌آب شمال كالیفرنیا آغاز شده، لحظه به لحظه در حال گسترش است و مقامات محلی را به اعلام وضعیت اضطراری واداشته است.

به گزارش نما به نقل از فارس، جنگل‌های شمال ایالت کالیفرنیای آمریکا این روزها شاهد آتش‌سوزی های عظیمی است که هر لحظه بر وسعت آن افزوده می‌شود.

مقامات آمریکایی می‌گویند گستره آتشی که از روز شنبه در این منطقه دچار خشکسالی آغاز شده، اکنون به بیش از 100،000 ایکر (جریب) (بیش از 40،000 هکتار) رسیده است. همین سرعت بالای گسترش دامنه آتش بود که موجب شد «جری براون» فرماندار این ایالت روز یکشنبه وضعیت اضطراری اعلام کند.

اداره جنگلبانی و اطفا حریق کالیفرنیا اعلام کرده که آتش موجب شده هزاران نفر از مردم منطقه خانه‌های خود را ترک کنند. بیش از 100 خانه و چندین مدرسه و بزرگراه هم در جریان این آتش‌سوزی تخریب شده یا آسیب دیده‌اند.

حجم آتش اواخر وقت روز شنبه به حدی شد که کنترل آن از دست نیروهای آتش‌نشانی خارج شد و نهایتا روز یکشنبه براون در دو منطقه «لیک» و «ناپا» وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، «دنیل برلانت» سخنگوی اداره آتش‌نشانی کالیفرنیا می‌گوید بیش از 1000 مأمور این سازمان برای کنترل آتش فراخوانده شده‌اند. روز شنبه اعلام شد که 4 نفر از مأموران آتش‌نشانی به دلیل سوختگی درجه دو، راهی بیمارستان شده‌اند.

همزمان در جنوب شرق منطقه «ساکرامنتو» نیز بیش از 3800 آتش‌نشان سرگرم مقابله با آتش‌سوزی دیگری هستند که آن هم بیش از 25000 هکتار از جنگل‌های منطقه «آمادور» و «کلوراس» را در بر گرفته و روز یکشنبه تنها 20 درصد آن مهار شده است.

خشکسالی گسترده در ایالت کالیفرنیا که میلیون‌ها درخت را خشک کرده، موجب شده تا آتش‌سوزی در این منطقه به پدیده‌ای روزمره بدل شود. به نوشته خبرگزاری رویترز، در حال حاضر آتش‌نشانان همزمان مشغول مبارزه با 13 آتش‌سوزی همزمان در مناطق مختلف این ایالت هستند.

«کتلین مکلِی» سخنگوی یکی از واحدهای محلی صلیب سرخ در این رابطه می‌گوید: «الان فصل بدی است. کلی آتش‌سوزی داریم.»

۱۳۹۴/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...