نسخه چاپی

سپند امیرسلیمانی:

این بار به جای پدرم اسدالله علم شدم

عکس خبري -اين بار به جاي پدرم اسدالله علم شدم

بازیگر نقش علم در سریال «معمای شاه» گفت: دوران قاجار از تاریك ترین دوران تاریخ ایران است. چه بسا اگر این دوره طولانی تر می شد و 100 سال دیگر ادامه می یافت، مساحت كشورمان به دو كیلومتر می رسید.

به گزارش نما به نقل از فارس، سپند امیر سلیمانی بازیگر سریال «معمای شاه» درباره نقش خود در این سریال توضیح داد: من در این سریال نقش امیراسدالله علم را بازی می کنم. نمی دانم از نظر ظاهری چقدر به این کاراکتر نزدیک هستم اما پدرم پیش از این نقش علم را بازی کرده بود و به دلیل این که چهره من هم نزدیک به پدرم است، ایفای نقش جوانی های او در «معمای شاه» به من سپرده شد.

وی درباره ضرورت تشابه ظاهری به یک کاراکتر تاریخی برای ایفای نقش آن افزود: به نظرم تشابه فیزیکی و ظاهری یک موضوع مهم برای انتخاب بازیگر یک نقش تاریخی است. به ویژه وقتی سریالی درباره تاریخ معاصر ساخته می شود که مرجع دارد. در سریال «معمای شاه» هم به این دوره پرداخته می شود و تقریبا همه نقش های آن برای مخاطبان آشنا هستند. مهم تر از همه نقش امام خمینی (ره) که مرجع موثقی دارد و به طور مرتب در تلویزیون تصاویر آن حضرت نمایش داده می شود. بنابراین اگر بیننده شباهتی بین بازیگر و کاراکتر تاریخی پیدا نکند، ارتباط خوبی با نقش برقرار نخواهد کرد.

امیرسلیمانی با اشاره به علاقه اش به مطالعه و تحقیق درباره تاریخ ادامه داد: مطالعه تاریخ یکی از علایق جدی من است. به ویژه خواندن تاریخ ایران از دوره قاجاریه به بعد و تقریبا همه کتاب هایی که می خوانم هم مربوط به تاریخ است. به نظرم دوران قاجار یکی از تاریک ترین دوران تاریخ ایران است. چه بسا اگر این دوره طولانی تر می شد و 100 سال دیگر ادامه می یافت، مساحت ایران به دو کلیومتر می رسید! و همه خاک سرزمینمان غارت می شد و مثلا تهران حد فاصل ونک تا پارک ملت بود.

۱۳۹۴/۶/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...