نسخه چاپی

رييس سازمان بهزيستي

تكذیب آمار روسپیگری در ایران

عکس خبري -  تکذيب آمار روسپيگري در ايران

روزنامه های اصلاح طلب روزهای گذشته همگام با رسانه های غربی به بالا بودن آمار روسپی گری در كشور و افزایش شدید آن اشاره كردند!

همایون هاشمی گفت: خط قرمز این سازمان را توجه به حفظ سلامت روان جامعه دانست و آمار اعلام شده را نتایج یک تحقیق با بعد ناچیز و غیرقابل تعمیم دانست که به زعم وی، سند معتبری برای رصد وضعیت زنان آسیب دیده در جامعه ایران نیست.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در نخستین روز از هفته تامین اجتماعی و بهزیستی با انتقاد از اعلام وضعیت زنان آسیب دیده از سوی یکی از مدیران وی، خط قرمز این سازمان را توجه به حفظ سلامت روان جامعه دانست و آمار اعلام شده را نتایج یک تحقیق با بعد ناچیز و غیرقابل تعمیم دانست که به زعم وی، سند معتبری برای رصد وضعیت زنان آسیب دیده در جامعه ایران نیست.
« ارتقای سطح سلامت روان این افراد وظیفه تک‌تک ما است. علاوه بر آنکه برخی آمار، هیچ کارکرد مثبتی در جامعه ندارد، تاثیرات روانی نامناسبی هم در افراد ایجاد می‌کند. آماری که یکی از مدیران ما به آن اشاره کرد آماری نبود که رییس سازمان آنها را دیده باشد و احتمالا نتایج تحقیق مختصری بود که قابل تسری به کل کشور نیست. علاوه بر آنکه در حال حاضر آمار این بزه در کشور به دلیل مداخله‌های سازمان کاهش پیدا کرده است. البته ما در ارائه آمارهای مربوط به آسیب‌های اجتماعی محدودیت و خط قرمزی نداریم اما ملاحظات اخلاقی داریم که تمام کشورها هم به ملاحظات اخلاقی پایبند هستند و ما هم مکلفیم سطح سلامت روان جامعه را ارتقا دهیم.»وی با اشاره به اظهارات سردار احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی کشور درباره کمبود مراکز بازپروری زنان آسیب دیده در کشور، اعلام کرد که «هم‌اکنون در 31 استان کشور، خانه‌های سلامت برای حمایت از دختران فراری و پیشگیری از آسیب‌دیدگی آنها فعال است اما تاکنون فقط از 10 درصد ظرفیت این مراکز استفاده شده و ما حاضر به پذیرش تمام افرادی که با حکم قضایی به این سازمان تحویل شوند هستیم.» وی با تاکید بر اینکه توسعه برنامه‌های پیشگیری از جمله اولویت‌های این سازمان از سال گذشته بوده، اعلام کرد طی سال گذشته، 62 هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش این سازمان ایجاد شد و قرار است از 80 هزار فرصت شغلی که امسال ایجاد می‌شود، 10 درصد هم برای معتادان بهبود یافته که یک سال از پاکی آنها گذشته باشد، تخصیص داده شود. وی همچنین از تحویل محتوای جدید آموزشی برای مهدهای کودک سراسر کشور از مهرماه سال 91 خبر داد و با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی در کشور افزود که در حال حاضر مراکز اورژانس اجتماعی به 160 مرکز رسیده که تا سال آینده این تعداد به 400 مرکز افزایش می‌یابد.

۱۳۹۱/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...