نسخه چاپی

تعطیلی مراكزی از دانشگاه آزاد

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به تعطیلی برخی از مراكز پزشكی دانشگاه آزاد از پیگیری وزارت بهداشت برای دانشجویان پزشكی افغانستانی برای تحصیل با كمترین هزینه خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمدباقر لاریجانی در نشست خبری خود در پاسخ به پرسش تسنیم درباره برخی مشکلات دانشکده‌ها و مراکز آموزشی ــ پزشکی دانشگاه آزاد اظهار کرد: تمام آموزشگاه‌های غیردولتی دولتی در حوزه پزشکی علی‌الخصوص دانشگاه آزاد باید بر اساس برنامه‌ها و طرح‌های وزارت بهداشت فعالیت کنند. بنابراین با توافقی که وزارت بهداشت با دانشگاه آزاد میسر شد تمام مراکز آموزشی پزشکی این دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین در یکی دو سال اخیر تعداد دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد نیز به جد کاهش یافت. زیرا باید قوانین و ضوابط وزارت بهداشت را رعایت می‌کردند و حتی برخی مراکز پذیرش دانشجوی پزشکی دانشگاه آزاد از جمله مرکز آموزشی پزشکی قشم این دانشگاه متوقف و تعطیل شد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم درباره سرنوشت دانشجویان پزشکی افغانستانی که در ایران متولد و در کنکور سراسری نیز قبول شده‌اند ولی باید شهریه‌های سنگین بپردازند به طوری که برای سال جدید برخی از آنان بالاجبار یک ترم مرخصی گرفتند عنوان کرد: یک کار راهبردی با کشور افغانستان در حال انجام هستیم تا بتوانیم ۵۰۰ نیروی متخصص برای این کشور تربیت کنیم.

لاریجانی افزود: درباره دانشجویان افغانستانی هم که در ایران متولد شدند و در کنکور سراسری پزشکی قبول شدند برای هزینه‌های دانشگاهی آنان در حال پیگیری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ولی در مجموع تمهیدات و تسهیلاتی برای اینگونه دانشجویان فراهم می‌کنیم تا شهریه آنان بر اساس نظر هیئت امنا پرداخت شود یعنی هیئت امنا می‌تواند برای اینگونه دانشجویان به خصوصی آنانی که از استعدادهای برترند شهریه آنان را به دو قسمت تقسیم کند و در مجموع شرایط مناسبی برای آنها فراهم شود ولی از چند روز قبل پیگیر مسئله شهریه دانشجویان پزشکی افغانستانی که در ایران متولد و در کنکور سراسری نیز قبول شدند، هستیم.

۱۳۹۴/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...