نسخه چاپی

مسلمانان برای نجات حرمین شریفین از اسارت آل‌سعود قیام كنند

عکس خبري -مسلمانان براي نجات حرمين شريفين از اسارت آل‌سعود قيام کنند

یكی از رهبران طریقت صوفی رفاعیه در سوریه با تاكید بر اینكه رژیم آل سعود باید در مجامع بین‌المللی به خاطر جنایات خود مجازات شود، گفت كه مسلمانان برای نجات حرمین شریفین از اسارت آل سعود قیام كنند.

به گزارش نما، سید «فایز الشیخ نامس» یکی از رهبران طریقت صوفی رفاعیه در گفت‌وگو با فارس در دمشق درباره حادثه سقوط جرثقیل ساختمانی در مکه اظهار داشت: ما شاهدیم که پوشش رسانه‌های عربستان و بخصوص کشورهای عربی هرگز در حد این فاجعه انسانی در بیت الله الحرام نبود و این جنایت اخلاقی بزرگ از سوی آل سعود است.

وی تاکید کرد: اگر عربستان بیش‌تر از اینکه به دخالت در دیگر کشورها و توطئه‌چینی علیه کشورهای عربی می‌پرداخت به فکر امور داخلی خود بود، هرگز شاهد این حوادث در حرم امن الهی نبودیم.

شیخ نامس گفت: رسوایی اخلاقی خاندان حاکم سعودی فسادی بی‌سابقه در جهان عرب به بار آورده است، تلاش رژیم آل سعود برای وانمود کردن اینکه عربستان کشوری است که قانون اسلام بر آن حکومت می‌کند و حدود الهی را در قوانین مجازات رعایت می‌کند، تنها نقابی برای پوشانندن چهره پلید آن است، بخصوص که تاریخ این رژیم سراسر خونریزی و وحشی‌گری در تعامل با دیگر مذاهب اسلامی بوده است.

وی تاکید کرد: روحانیت مراسم حج زیر سلطه قوانین رژیم اشغالگر سعودی گم شده و شاید این حکمت الهی است که حوادثی که حجاج به خاطر فساد و سهل انگاری عمدی شاهزادگان سعودی در امور حج با آن روبرو می‌شوند، تکرار شود تا مسلمانان از خواب غفلت بیدار شوند.

شیخ نامش گفت: باید کاری اسلامی و بین المللی از سوی نهادهای ذیربط صورت گیرد که در نتیجه آن حرمین شریفین تحت مدیریت نهادی اسلامی و بین المللی قرار گیرد و عربستان به خاطر سهل‌انگاری در اداره مقدسات اسلامی مسلمانان و حفظ جان حجاج در ایام حج مورد بازخواست و مجازات قرار گیرد.

این رهبر طریقت رفاعی سوریه گفت: شاه سعودی هنگامی که سوار بر خودرو برای بازدید از محل حادثه رفت به جهانیان نشان داد که ارزشی برای این مکان مقدس قائل نیست و اگر برخی بهانه بیاورند که وی به علت کهولت سن و ناخوش احوالی سوار بر خودرو در داخل حرم بوده پس چگونه است که در حضور باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا می‌ایستد و با وی راه می‌رود اما در محضر خانه خدا اسائه ادب می‌کند.

شیخ نامس گفت: سیاست آل سعود در سیاسی کردن قضیه حج و محروم کردن ملت‌های سوریه و یمن از اعزام به حج نشان می‌دهد که باید حرمین شریفین تحت اداره جامعه بین المللی باشد یا دست‌کم سازمان کنفرانس اسلامی بر آن اشراف داشته باشد.

وی افزود: در صورتی که سازمان کنفرانس اسلامی که مسلمانان آن را برای یکی شدن صدای خود تشکیل داده‌اند اداره حرمین شریفین را برعهده بگیرد، در تعامل با فریضه حج که فریضه‌ای الهی است، بی‌طرف رفتار می‌کند نه اینکه این فریضه الهی توفیقی باشد که آل سعود به هر که بخواهد می‌دهد و از هر کسی که اسرائیل بخواهد محروم می‌کند.

این رهبر طریقت رفاعی سوریه تاکید کرد: خون‌هایی که در حادثه سقوط جرثقیل در حرم امن الهی ریخته شد، مشابه خون‌هایی است که شبه نظامیان تکفیری در کشورهای عربی ریخته‌اند، چرا که این گروه‌های تروریستی از سوی آل سعود برای خدمت به منافع دشمنان اسلام حمایت می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه وهابی‌ها نمی‌توانند امانتدار مقدسات اسلامی باشند، گفت: محمدبن عبدالوهاب بنیانگذار این تفکرات تیره و تار وهابی با انگلیسی‌ها برای نابودی کعبه توطئه کرده بود و بعید است که مسلمانان بپذیرند آنهایی که شرکای داعش در مذهب و عقیده هستند بر مقدساتشان حکومت کنند.

شیخ نامس گفت: بنابراین باید به طور شفاف بگوییم آنهایی که بر حرمین شریفین حکومت می‌کنند، گردانندگان وهابیت هستند، بنابراین ما مسلمانان برای آزادسازی حرمین شریفین از چنگ آل سعود و حامیان آن قیام کنیم.

۱۳۹۴/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...