نسخه چاپی

بادامچيان:

با معرفی نامزد موتلفه بسیاری از نامزدهای فعلی به نفع او كنار خواهند رفت

عکس خبري -بادامچيان: اصلاحات رفته و مرده است

اطمینان داریم كه وقتی حزب موتلفه نامزدش را معرفی كرد، بسیاری از نامزدهای فعلی به نفع او كنار خواهند رفت.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: اطمینان داریم که وقتی حزب موتلفه نامزدش را معرفی کرد، بسیاری از نامزدهای فعلی به نفع او کنار خواهند رفت.

اسدالله بادامچیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه "مساله انتخابات اصولا در جامعه پویا و آزاد نظام جمهوری اسلامی همواره وجود دارد"، افزود: البته باید گفت چنین بحثی بیشتر از سوی احزاب موثر و نه تشکل‌های اسمی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما حدود 250 تشکل سیاسی داریم که برخی از آنها "اسمی" هستند به این معنی که چند نفر دور هم جمع شده‌اند و یک حزب را تشکیل داده‌اند اما دارای نفوذ لازم و قدرت نیستند. این در حالی است که در مرکز سیاسی حزبی مثل موتلفه اسلامی، معاونت انتخاباتی به صورت ثابت وجود دارد و بحث انتخابات را به طور دائم بررسی و ارزیابی می‌کند.

زمان مطلوب برای فعالیت‌های انتخاباتی کلان، "همیشه" است

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به زمان مناسب برای مطرح شدن بحث‌های انتخاباتی یادآور شد: هم‌اکنون برخی رسانه‌ها و نشریات و افراد از این موضوع صحبت می‌کنند که چرا از سوی بعضی فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی شروع شده است ولی این بحث‌ها بیشتر سیاسی است، چراکه این افراد هنوز تبلیغات رسمی را آغاز نکرده‌اند و از سویی باید گفت که نمی‌شود تنها 10 روز مانده به انتخابات در مورد این مقوله صحبت کرد؛ بنابراین این‌طور بحث‌ها فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی نیست.

بادامچیان تاکید کرد: زمان مطلوب برای فعالیت‌های انتخاباتی کلان، "همیشه" است اما در مورد افراد خاص و مصادیق باید در زمان خاص تبلیغات صحبت شود.

برخلاف ادعاها، حزب در ایران بسیار هم دارای موقعیت است

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره جایگاه حزب در کشور ما، با بیان اینکه "حزب در ایران برخلاف آنچه ادعا می‌کنند که موقعیتی ندارد، بسیار هم دارای موقعیت است"، گفت: شاهد بودیم که حزب جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب توانست نقش بسیار اساسی و مهم ایفا کند. در این بین، حزب موتلفه اسلامی حزبی است که پنجاه سال است فعالیت می‌کند و چه قبل و چه بعد از انقلاب نقش ویژه‌ای داشته است.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نقش حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: من شنیدم بنی‌صدر در کتابش نوشت امام زمانی که در پاریس بود تفکر روشنفکری بر مواضعش حاکم بود و بعد که به ایران آمد، از فرودگاه مهرآباد موتلفه امام را تحویل گرفت و افکار ایشان موتلفه‌ای شد. البته او عقلش نمی‌رسید یا اینکه می‌رسید و عمدا این بحث را مطرح کرد، چراکه این موتلفه است که افکارش با امام خمینی(ره) همراه است. بنی‌صدر که افکار امام خمینی را نداشت، یا جریان روشنفکری در کشور ما نظرات امام را مورد توجه قرار نمی‌داد؛ بنابراین چنین بحثی نقش موتلفه اسلامی را به خوبی نشان می‌دهد.

مسئول انتخابات حزب موتلفه اسلامی در ادامه گفت: یکی از مسائلی که همواره مدنظر استکبار بوده، این است که حزب قوی و موثر در کشور ما شکل نگیرد. آنها به دنبال این هستند که نگذارند یک تشکل قوی و با برنامه در ایران پدید بیاید و به همین دلیل، اینکه اعلام کردیم می‌خواهیم به صورت مستقل در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد معرفی کنیم، موجب شد خیلی‌ها این موضوع را مطرح کنند که چرا موتلفه می‌خواهد مستقل وارد شود و اصلا نامزدش کیست؟

هنوز کاندیدای موردنظرمان برای انتخابات ریاست جمهوری را انتخاب نکرده‌ایم

وی همچنین درباره اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر احتمال معرفی یحیی آل‌اسحاق یا منوچهر متکی به عنوان کاندیدای حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: اگرچه آقای آل‌اسحاق شخصیتی برجسته و انصافا یک رجل مذهبی و سیاسی هستند، تحصیلات حوزوی دارند، دارای مدرک دکترا و مسلط به مسائل گوناگون و مدیر لایق این نظام هستند، اما ما هنوز اعلام نکرده‌ایم که کاندیدای مورد نظرمان چه کسی است. آقای متکی هم یک رجل قوی و مسلط سیاسی است اما ما هنوز وارد بحث مصادیق نشده‌ایم.

کاندیدای موتلفه به دلیل برخورداری از پنجاه سال پشتوانه حزبی، می‌تواند اصلح باشد

بادامچیان در پاسخ به این پرسش که "اگر فردی در میان اصولگرایان با امتیازات بیشتر نسبت به کاندیدای موتلفه مطرح بود، آیا موتلفه اسلامی باز هم روی کاندیدای خود اصرار می‌ورزد؟" گفت: بستگی دارد که ببینیم آن شخص، چه کسی است؛ اگر کسی است که در خط ولایت است و شایستگی‌های بیشتری از کاندیدای موردنظر موتلفه دارد، وظیفه‌مان این است که به او رای دهیم اما تا الان چه فردی را نیافته‌ایم.

وی افزود: اگر بگوییم همه شخصیت‌هایی که برای کاندیداتوری ریاست‌جمهوری مطرح هستند صالحند، از آنجا که فرد موردنظر ما تشکیلاتی است و سابقه پنجاه سال خدمت دارد، پس یک امتیاز بیشتر نسبت به اشخاص دیگر دارد. وقتی این امتیاز بیشتر را دارد، پس اصلح است و لازم است که اصلح انتخاب شود و اصلا ما معتقدیم چنین روندی موجب ایجاد وحدت می‌شود یعنی وقتی اصولگرایان دیدند که چنین شخص اصلحی وجود دارد و به‌جای اینکه یک گروه دورش را گرفته باشند، یک حزب با پشتوانه پنجاه سال خدمت قوی، صالح، پاک و بدون هیچگونه مورد اخلاقی و مالی پشتوانه اوست، آنها هم چنین شخصی را به عنوان نامزد اعلام خواهند کرد.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین تاکید کرد: اطمینان داریم که وقتی حزب موتلفه نامزدش را معرفی کرد، بسیاری از نامزدهای فعلی به نفع او کنار خواهند رفت.

کنگره حزب موتلفه اسلامی پیش از پایان سال جاری برگزار می‌شود

بادامچیان در ادامه، درباره فعالیت‌های حزب موتلفه اظهار کرد: کنگره حزب موتلفه اسلامی پیش از پایان سال جاری برگزار خواهد شد.

وی همچنین درباره تغییر احتمالی محمدنبی حبیبی از سمت دبیرکلی حزب موتلفه گفت: شورای مرکزی منتخب کنگره به دبیرکل خود رای می‌دهد اما من تقریبا هیچ معضلی را نمی‌یابم که جناب آقای حبیبی نخواهند دوباره دبیرکل شوند.

این فعال سیاسی در ادامه این گفت‌وگو، در برابر این پرسش که "اینکه هرکدام از طیف‌های اصولگرا از جمله جبهه متحد و جبهه پایداری یک نامزد واحد برای انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کنند، آیا به نفع این جناح خواهد بود یا خیر؟" پاسخ داد: اینکه دیگران هم بیایند و خود را عرضه کنند، اشکالی ندارد. چه اشکالی دارد در جامعه همه افرادی که دارای ویژگی‌های مناسب برای رییس‌جمهور شدن هستند مطرح شوند؟ اما در اینجا یک نکته‌ای هست که عده‌‌ای از آن غافلند و این است که در اصول قانون اساسی این موضوع وجود دارد که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری باید رجل سیاسی ـ مذهبی باشد.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه "رجل، یک شخصیت برجسته و نه یک فرد عادی است"، اظهار کرد: ممکن است یک فرد شخصیت برجسته سیاسی باشد اما شخصیت برجسته مذهبی نباشد. رجل مذهبی هم فقط یک روحانی نیست بلکه ممکن است روحانی نباشد ولی یک چهره مذهبی جدی باشد. مثلا الان جناب آقای رحیم‌پور ازغدی یک رجل مذهبی است یا آقای قرائتی یک رجل مذهبی قلمداد می‌شود؛ بنابراین به این نکته باید دقت کرد که هرکس بگوید من یک آدم سیاستمدار هستم پس می‌توانم نامزد ریاست‌جمهوری شوم، درست نیست، چراکه باید همه شرایطش را داشته باشد.

ممکن است در انتخابات سال آتی، «ائتلاف» مُد شود

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با بیان اینکه "در انتخابات اخیر مُد بود که احزاب با تکیه بر جبهه‌ها وارد عرصه شوند"، افزود: باید دید این "مُد جبهه" در دوره‌های بعد نیز باقی می‌ماند یا نه. اصلا جبهه، از ترکیب تشکل‌های حقوقی رسمی شکل می‌گیرد اما ائتلاف غیر از این است و ممکن است مُد آینده، "ائتلاف" باشد.

بادامچیان ادامه داد: وقتی جبهه‌ای مثل جبهه پایداری به راه افتاد، موسسانش 6 تا 10 نفر بودند و اینها که می‌گویند ما جبهه هستیم، از نظر مبانی تحزب خلاف می‌گویند. واقعیت این است که نام اینها نمی‌تواند جبهه باشد، بلکه می‌تواند یک حزب یا یک ائتلاف باشد. من به آنها عرض کردم طبق قانونی که خودتان در کمیسیون شوراها تصویب کردید، جبهه دارای تعریف و متشکل از تشکل‌های رسمی دارای مجوز فعالیت است، در حالی که شما چند نفر شخص حقیقی هستید، یک حزب تشکیل داده‌اید و اسمش را جبهه گذاشتید.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه "در مورد اینکه جبهه پایداری در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده باقی بماند یا نه، باید فکر کرد"، اظهار کرد: به هر ترتیب امیدواریم رییس‌جمهور آینده فردی باشد که هم پشتوانه حزبی داشته باشد و هم اینکه مشخصه‌هایش به گونه‌ای باشد که بتواند مشکلات فعلی را حل کند.

اصلاحات رفته و مرده است

وی در ادامه، درباره فعالیت‌های اصلاح‌طلبان در مسیر منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، با بیان اینکه "من معتقدم اصلاحات رفته و مرده است"، گفت: اصلاح‌طلبان یک مجموعه مثل لیبرال‌ها و نهضت آزادی‌ها هستند که دیگر پایگاهی ندارند. من شنیده‌ام آنها می‌خواهند آقای عارف را معرفی کنند. البته آقای عارف ظاهرا گفته است که من تنها می‌آیم و اگر اصلاح‌طلبان خواستند، می‌توانند از من حمایت کنند و من نامزد اصلاح‌طلبان نیستم؛ بنابراین آقای عارف انسان فهمیده‌ای است، چراکه متوجه است اصلاح‌طلبان پایگاهی ندارند.

بادامچیان افزود: اصلا اصلاحات در حال حاضر چه می‌خواهد بگوید و چه کسی را می‌خواهد معرفی کند؟ هم‌اکنون کشور می‌طلبد که حتی جناب آقای عارف در صحنه باشد، اما آیا آقای عارف یک رجل مذهبی است؟ در مورد این موضوع خود آنها مشکلاتی دارند؛ اینکه چه کسی را می‌خواهند معرفی کنند که جامعه به او اعتماد کند و سرنوشت مدیریت اجرایی کشور را به آنها بسپارد. در مقابل، ما در جناح اصولگرا، رجل سیاسی ـ مذهبی بسیار داریم.

بسیاری از رقبا به من گفتند تو به درد این مجلس می‌خوری

این نماینده پیشین مجلس در ادامه، درباره کیفیت حضور خود در مجلس شورای اسلامی گفت: از حضورم در مجلس هشتم راضی بودم و این حضور را بسیار موثر ارزیابی می‌کنم. بسیاری از رقبای من وقتی از مجلس آمدند متاثر شدند و به من گفتند که تو به درد این مجلس می‌خوردی.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان در پاسخ به این پرسش که "چرا شما و آقای حبیبی از سوی حزب موتلفه اسلامی وارد مجلس نهم نشدید؟" اظهار کرد: به هر حال این انتخابات است و انتخاب مردم، ترجیحی است. رای ما بالا و خوب بود اما به هر حال مگر اتفاقی می‌افتد اگر آدم رای نیاورد؟

۱۳۹۱/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...