نسخه چاپی

شایعه كشته شدن سرباز روس در سوریه

رسانه‌های جریان سعودی در چند روز اخیر شایعه كشته شدن اولین سرباز روسیه در سوریه را پخش كرده‌اند كه هیچ‌گونه صحتی ندارد.

به گزارش نما به نقل از فارس: در روزهای اخیر شبکه اورینت، وابسته به مخالفان سوریه، خبر کشته شدن اولین سرباز روس در سوریه را منتشر کرد و پس از آن دیگر رسانه‌های جریان سعودی به این شایعه بال و پر دادند.

بنا به این گزارش، شبکه اورینت همچنین تصویر فتوشاپی فردی که مدعی است سرباز روس کشته شده در سوریه است را منتشر کرده و مدعی شده است که این سرباز ۲۲ ساله به نام «باران» در جریان درگیری ارتش سوریه در نزدیکی ساحل کشته شده است.

به نوشته پایگاه خبری الحدث نیوز، این خبر تماما کذب است و در راستای هدف قرار دادن نقش روسیه در سوریه، منتشر شده و ساخته‌ی اتاق‌های عملیات روانی است.

یک منبع نزدیک به روسیه در این باره به الحدث نیوز می‌گوید: خبرهایی که از کشته شدن یک سرباز روس حرف می‌زنند، ارزشی ندارند.

وی ادامه داد: ارتش روسیه از کشته شدن سربازانش یا حضور نظامی در هر نقطه‌ای از جهان، خجالت نمی‌کشد و اکنون، کریمه، اوکراین و جورجیا شاهد شجاعت سربازان روس هستند.

این منبع روس می‌افزاید: هیچ سندی مبنی بر کشته شدن یک سرباز روس در سوریه وجود ندارد و تصویر منتشر شده جعلی است و همچنین هیچ کدام از رسانه‌های روسیه، چنین خبری را منتشر نکرده‌اند.

۱۳۹۴/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...