نسخه چاپی

قالیباف: فقط مسئول زباله و پل و آسفالت نیستم

عکس خبري -قاليباف: فقط مسئول زباله و پل و آسفالت نيستم

دیگه چه خبر:خلاصه كردن ماجرای فتنه به حادثه كوی دانشگاه در رسانه زاكانی! /علاقه ویژه فارس به بستن تنگه هرمز//بادامچیان، رئیس ستاد انتخاباتی مؤتلفه شد/یك ادعای بدون مصداق دیگر علیه دولت/ اصولگرایان و اصلاح‌طلبان سردرگم هستند/جامعه روحانیت مبارز تغییری نمی‌كند!

قالیباف: فقط مسئول زباله و پل و آسفالت نیستم
خبر اول اینکه محمدباقر قالیباف گفته به‌عنوان شهردار تهران خود و مجموعه مدیریتی خود را تنها مسئول زباله و پل و آسفالت نمی‌داند، بلکه در نظام اسلامی مسئول تربیت دین مردم نیز هست. شهردار تهران که این روزها با سخنرانی‌هایش در نقاط مختلف کشور، گمانه‌زنی‌های مربوط به احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات آینده ریاست جمهوری را تقویت می‌کند، همچنین گفته: در شهر تهران این‌گونه نیست که زباله جمع نکنم، پارک، مترو و پل نسازم اما انجام همه این موارد باید منجر به این شود که انسان‌ها در جامعه کرامت پیدا کنند و احساس کنند روز به روز محبت افزایش پیدا می‌کند، این موارد است که جامعه را به سمت موفقیت و پیروزی می‌برد. قالیباف همچنین تأکید کرده: امروز در شهرداری تهران با مدیرانی کار می‌کنم که در سال 84 ده‌ها سخنرانی علیه من کردند و بخش عمده‌ای از آنها هم دروغ و تهمت بوده است، اما بر این باورم که این افراد آن روز، آن احساس را داشته‌اند و وقتی به شهرداری آمدم نیز آنها را کنار نگذاشتم، کنار گذاشتن‌هایی هم که در دوران دوم خرداد و هم در این دوره اخیر اتفاق افتاد، کار خوبی نبود.
خلاصه کردن ماجرای فتنه به حادثه کوی دانشگاه در رسانه زاکانی!
خبر دیگر اینکه هفته‌نامه متعلق به علیرضا زاکانی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در شماره اخیر خود و به بهانه سالگرد غائله 18 تیر سال 78 و 25 خرداد سال 88 در کوی دانشگاه تهران در اقدامی قابل تأمل از کل ماجرای فتنه 88 تنها به حادثه کوی دانشگاه پرداخته و با برجسته کردن این موضوع وانمود کرده رئیس جمهور یکی از مقصران اصلی اتفاقات پس از انتخابات بوده است! در بخشی از مطالب این نشریه، یک دانشجوی به ظاهر بسیجی روایت خود از حادثه کوی دانشگاه را به گونه‌ای به تصویر می‌کشد که هر خواننده‌ای را از دولت و نیروهای انتظامی و امنیتی کشور منزجر و به شخصیتی رؤیایی همچون علیرضا زاکانی امیدوار می‌نماید! در بخش‌هایی از این حادثه‌نگاری آمده است: «احمدی‌نژاد امروز در میدان ولیعصر جشن پیروزی داشت... اکثر بچه‌ها عصبی هستند. مخصوصاً عصر که تلویزیون بعد از کلی زیرنویس تبلیغ تجمع هواداران احمدی‌نژاد را داشت به صورت مستقیم حرف‌های تحریک‌کننده وی را نشان می‌داد. تو اتاق تلویزیون می‌دیدم که انگار خون جلوی چشم بچه‌ها را گرفت. یک‌بار دیگر هم این وضعیت را دیده بودم. اتفاقاً اون دفعه هم آقای رئیس جمهور داشت حرف می‌زد، شب 14 خرداد... بعد از این‌که گرفتنمون یکی از بچه‌ها یواشکی پیش ما آمد و گفت خوش به حالتان که اینجا بودید. ما را بردند وزارت کشور و در تمام این مدت همان‌هایی که ریختند توی کوی همراه ما بودند و ضرب و شتم می‌کردند ... در حالی که همه بچه‌ها کاملاً ناامید بودند ناگهان دکتر زاکانی را دیدم که یک گوشه ایستاده است. با خودم گفتم بالاخره یکی پیدا شد که شاید به حرفمان گوش کند ... بعد از آزادی داخل مسیر همه از تقلب حرف می‌زدند. خیلی‌ها واقعاً اعتقاد به تقلب داشتند و دلایل مختلفی می‌آوردند. شاید وقتی می‌دیدند دولت یک چنین برخوردهایی می‌کند و به ماجرای کوی اشاره می‌کردند بیشتر به مسئله تقلب ایمان پیدا می‌کردند!»
نکته جالب اینکه هیچکدام از این جملات متعلق به رسانه‌های ضدانقلاب یا اصلاح‌طلب نیست بلکه مطالبی است که در یک نشریه اصولگرای مدعی انقلابی بودن منتشر شده و ای‌کاش دست‌اندرکاران به ظاهر ارزشی این هفته‌نامه فقط یکبار به سخنان رهبر معظم انقلاب نیز توجه می‌نمودند که تأکید فرمودند مسائلی مانند کوی و کهریزک هر چند دردناک است اما نباید جای آن با ظلم بزرگ تهمت تقلب به نظام عوض شود. ضمن آنکه نسبت دادن حادثه کوی یا کهریزک به دولت بی‌انصافی بزرگی است که این آقایان که البته از اصل ماجرا نیز آگاهند به راحتی مرتکب آن می‌شوند.
علاقه ویژه فارس به بستن تنگه هرمز!
شنیدیم که سایت خبری فارس روز گذشته در حالی یک جمله از سخنان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با این عنوان که «طرح بستن تنگه هرمز آماده اجرا است» را ساعت‌ها به عنوان تیتر یک خود برگزید که سرلشکر فیروزآبادی تأکید کرده بود با آن‌که طرح بستن تنگه هرمز آماده اجرا است، اما قصد بستن این آبراه بین‌المللی را نداریم و تصمیم در این خصوص با رهبر معظم انقلاب است. با این حال فارس به این تیتر نیز اکتفا نکرد و در همین‌باره از جواد کریمی قدوسی تهیه‌کننده طرح بستن تنگه هرمز در مجلس نیز مصاحبه گرفت و به نقل از وی این‌گونه تیتر زد: «تنگه هرمز تا لغو تمام تحریم‌ها بسته می‌ماند
14 شرط برای باز کردن تنگه هرمز!» این سخنان کریمی قدوسی البته در حالی مطرح می‌شود که طرح بستن تنگه هرمز در مجلس حتی هنوز به هیأت رئیسه تقدیم نشده تا چه رسد به این‌که اجرا شود، اما ظاهر مصاحبه وی به صورتی است که انگار جمهوری اسلامی مدت‌ها است تنگه هرمز را مسدود نموده است! ظاهراً سایت فارس علاقه ویژه‌ای به بستن تنگه هرمز دارد و بر همین اساس این خط خبری را دائماً پیگیری می‌نماید.
بادامچیان، رئیس ستاد انتخاباتی مؤتلفه شد
باخبر شدیم که ستاد انتخاباتی حزب مؤتلفه برای انتخابات آتی ریاست جمهوری به ریاست اسدالله بادامچیان تشکیل شد. ستاد انتخاباتی حزب مؤتلفه در حالی تشکیل شد که محمدکاظم انبارلویی، رئیس مرکز سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی هفته گذشته اعلام کرده بود مؤتلفه از اسفندماه وارد بحث انتخابات ریاست جمهوری می‌شود. وی گفته بود که اگر زودتر از این زمان درمورد انتخابات ریاست جمهوری بحث‌ها مطرح شود، نقض و اشکال در برنامه‌های دولت کنونی که مسئولیت اجرایی را دارد بروز خواهد کرد. گفتنی است حزب مؤتلفه پیش از این اعلام کرده بود که در انتخابات آینده ریاست جمهوری نامزد مستقل معرفی می‌کند.
یک ادعای بدون مصداق دیگر علیه دولت
خبر رسیده که نماینده رفسنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی مجلس مدعی شده که دولت نمی‌خواهد کشور آرام و بدون حاشیه اداره شود و روزنامه دولت نیز عامل آشفته کردن فضا است!
حسین آذین، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس به دنبال غوغاسالاری سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤال خبرنگار ، با سایت «خانه ملت» گفت‌وگو کرده و گفته: مردم دوست ندارند دعوای نهادها و مسئولان رسانه‌ای شود و روزنامه دولت به تریبون فحاشی‌ها تبدیل شود، از دولت هم این توقع وجود دارد که با فکر کردن به وضعیت مردم از ابزار قدرت برای رسیدن به اهداف سیاسی خود استفاده نکند و مشی قانونی را در پی‌گیرد.
خبرنگار در تماس تلفنی با این نماینده مجلس از او خواست تا مصادیق این ادعا را بیان کند که وی گفت من دقیقاً نگفته‌ام که روزنامه دولت به تریبون فحاشی تبدیل شده بلکه از صحبت‌های من این برداشت شده است. وی مدعی شد که مصادیق زیادی برای ادعایش وجود دارد اما بدون آن‌که حتی به یکی از آنها اشاره کند، گفت هر روز که روزنامه را باز می‌کنیم می‌بینیم که به جایی غیر از دولت از جمله نمایندگان مجلس یا مسئولان سایر قوا نیشی زده است.
با این حال وی در گفت‌‌وگو با سایت خبری مجلس از دستگاه قضا خواسته بود تا با تنش‌آفرینی رسانه دولت در کشور برخورد قاطع کند!

اصولگرایان و اصلاح‌طلبان سردرگم هستند
یک خبر دیگر اینکه رسول منتجب‌نیا، سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با ایسنا تأکید کرده گروه‌های مختلف سیاسی از جمله اصولگرا و اصلاح طلب با نوعی سردرگمی و عدم انسجام مواجه هستند. وی در توضیح این مطلب گفته:«جبهه اصلاحات در شرایط فعلی ضربه خورده است و بخشی از سران این جریان با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستند، جبهه اصولگرا هم با وجود جریانی جدید، در حال متلاشی شدن و شاخه‌شاخه شدن است. هر کدام از شاخه‌های اصولگرا دارای یک نوع تفکر و گرایش هستند، هر چند خود را اصولگرا می‌دانند.» در عین حال علی‌اکبر اولیا عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس هشتم در گفت‌وگو با مهر تأکید کرد اصلاح‌طلبان حتماً در صورت ورود به انتخابات کاندیدای مستقل خواهند داشت و در شرایط فعلی در حال تبادل نظر و جمع‌بندی برای حضور در انتخابات هستند. این نکات از سوی سخنگوی حزب اعتماد ملی و یکی از اعضای جریان اصلاحات در حالی مطرح می‌شود که براساس برخی اخبار و گزارش‌ها جریان اصلاحات در سایه اختلافات موجود در جریان اصولگرایی و با خوشحالی از حملات متعدد این جریان به رئیس‌جمهور طی سال های اخیر درصدد است به انسجام مجدد دست یافته و در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 حضوری فعال داشته باشد.
جامعه روحانیت مبارز تغییری نمی‌کند!
دست آخر اینکه در حالی که چندی است خبر از احتمال افزایش اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با هدف جوانگرایی و تجدید قوا از سوی بعضی افراد مطرح می‌شود، دیروز آیت‌الله مهدوی کنی، دبیرکل این تشکل گفت: اعضای جامعه روحانیت همان اعضای سابق هستند و اتفاق جدیدی رخ نداده است. پیش از این برخی از اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز از ضرورت جوانگرایی در این تشکل و اقدامات عملی برای انجام آن خبر داده بودند. همچنین عدم حضور علی‌اکبر ناطق نوری و اکبر هاشمی رفسنجانی در جلسات شورای مرکزی جامعه روحانیت از دیگر دلایلی بود که برخی برای افزایش تعداد اعضای شورای مرکزی عنوان می‌کردند. آیت‌الله مهدوی کنی همچنین درباره مباحث مربوط به انتخابات ریاست جمهوری گفته: ما فعلاً وارد این مباحث نشده‌ایم و ورود به آن را زود می‌دانیم.

۱۳۹۱/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...