نسخه چاپی

حمید استیلی در گفتگو با نما:

پرسپولیس در اوج آمادگی است

عکس خبري -پرسپوليس در اوج آمادگي است

سرمربی تیم ملوان گفت:قبول دارم كه این روزها اوج آمادگی پرسپولیس است، اما در مرحله حذفی جام حذفی تیم آسان و سخت نداریم و بدون شك تمام تیم ها برای صعود به میدان می آیند و با تمام توان خود كار می كنند.

علیرضاحاجی میرزابابا - حمید استیلی فصل گذشته تلاش‌های زیادی کرد تا باشگاه راه‌آهن را بخرد. او علاوه بر اینکه به دنبال مالکیت این باشگاه بود سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن نیز شد. تلاش‌های استیلی برای خریدن راه‌آهن بی‌نتیجه ماند تا او در میانه فصل عطای ماندن در این باشگاه را به لقایش ببخشد. در آستانه هفته سوم رقابت‌های این فصل لیگ برتر بودیم که استیلی به جای قلعه‌نویی سرمربی ملوان شد و تا اینجای فصل نتایج خوبی با این تیم به دست آورده است. او که تیمش رقابت‌های جام حذفی را با پیروزی بر عقاب نیروهوایی تهران شروع کرده  و با برد پرسپولیس مقابل پیکان در مرحله بعدی باید با پرسپولیس بازی کند و در هفته ششم لیگ برتر به خانه راه‌آهن می‌رود تا بار دیگر با شاگردانش دیدار کند.

در مورد دیدار این هفته تیمتان با شاگردان فرهاد کاظمی چه نظری دارید؟
 یکی از دشوارترین دیدارهای این فصل خود را برابر راه‌آهن برگزار می‌کنیم. این تیم نتایج قابل قبولی در لیگ گرفته و نشان داده که می‌تواند یقه هر تیمی را بگیرد. ما نباید به رتبه دوازدهم این تیم در جدول نگاه کنیم و فکر کنیم که کار آسانی پیش رو داریم.

البته راه‌آهن نتایج خوبی در بازی های گذشته نگرفته و به نظر کار سختی در بازی مقابل آنها ندارید؟
راه‌آهن تیم بسیار جوانی است و اگر نتوانسته از 5 بازی اول خود بیش از 5 امتیاز بگیرد به خاطر بی‌تجربگی بازیکنان این تیم بوده است. اما نباید فراموش کنیم که آنها در خانه فولاد خوزستان و تراکتورسازی تبریز امتیاز گرفتند و صبای قم را با سرمربیگری علی دایی شکست دادند. این موضوع نشان می‌دهد که اگر ما حریف را ساده فرض کنیم و به بازیکنانش میدان بدهیم آنوقت کار سختی را پیش رو خواهیم داشت و احتمال دارد شکت بخوریم.

شناختی که از فصل گذشته از راه‌آهن دارید می تواند کمکی برای شما و ملوان باشد؟
بیشتر بازیکنان راه‌آهن را می‌شناسم چون ترکیب این تیم نسبت به سال گذشته تغییر زیادی نکرده و این موضوع می‌تواند به ما کمک کند تا بهتر بازی کنیم اما نیاز به این هست که فیلم بازی‌های گذشته این تیم را به دقت ببینم و نقاط ضعف و قوت‌شان را تشخیص بدهم تا براساس شیوه بازی حریف ترکیب تیمم را بنچینم. البته نباید فراموش کنیم که حضور فرهاد کاظمی روی نیمکت تیم راه‌آهن کار را برای ما سخت می‌کند. او مربی فوتبال بلدی است و شیوه‌های متنوعی برای بازی با حریفانش مدنظر دارد. بنابراین باید آگاهانه بازی کنیم تا اسیر حربه‌های تاکتیکی راه‌آهن نشویم و بتوانیم با کسب حداکثر امتیاز از تهران به انزلی بازگردیم. تنها چیزی که برای رسیدن به این هدف نیاز داریم دقت بالای شاگردانم است.

ملوان  چه زمانی به هماهنگی مورد نظر شما می‌رسد؟
ما زمان زیادی را در کنار هم نبودیم و فاصله بازی‌ها نیز به گونه‌ای بوده که فرصت نشد اندیشه‌های تاکتیکی مدنظرم را کاملا به بازیکنانم منتقل کنم. وقت بیشتری را باید در کنار یکدیگر باشیم تا بچه‌ها از لحاظ جسمانی و تاکتیکی بهتر از امروز خود باشند. البته ما برای آنکه کار خود را جلو بیندازیم حتی تمرینات‌مان را آنالیز می‌کنیم تا نقاط ضعف و قوت‌ بازیکنان را شناسایی کنیم و در بازی‌های آینده کمک بیشتری به آنها بکنیم.

در مورد پیروزی ملوانان در اولین دیدار خود در رقابت‌های جام حذفی چه نظری دارید؟
جام حذفی برای ما خیلی اهمیت دارد چون میانبر رسیدن به آسیا است. حداکثر تلاش خود را می‌کنیم تا در این رقابت‌ها موفق شویم چرا که با 5 پیروزی به قهرمانی می‌رسیم و به رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا می‌کنیم. ما از همان اول سعی کردیم با قدرت بازی‌های‌مان را در این رقابت‌ها شروع کردیم و موفق شدیم در بازی نخست عقاب را با نتیجه 3 بر یک شکست دهیم.

چرا در بازی با عقاب از بازیکنان جوان بیشتری استفاده نکردید؟
بازی به گونه‌ای پیش رفت که ما ناچار شدیم برخی بازیکنان جوان تیم را به میدان نفرستیم. اگر فیلم بازی را ببینید ما دو گل از حریف جلو افتاده بودیم و بازی را کنترل می‌کردیم که با اشتباه داور تیم عقاب صاحب یک ضربه پنالتی شد و اختلاف را به حداقل رساند. این اتفاق باعث شد تا ما محتاط بازی کنیم و دو بازیکن جوان تیم را که آماده رفتن به زمین بودن را روی نیمکت نگه دارم. این تصمیم جواب داد و در نهایت توانستیم گل سوم را بزنیم و به مرحله بعدی جام حذفی راه پیدا کنیم.

با صعود پرسپولیس به مرحله بعد، ملوان باید در مرحله بعد با پرسپولیس برانکو بازی کند، این کار را برای شما خیلی سخت می کند؟
قبول دارم که این روزها اوج آمادگی پرسپولیس است، اما در مرحله حذفی جام حذفی تیم آسان و سخت نداریم و بدون شک تمام تیم ها برای صعود به میدان می آیند و با تمام توان خود کار می کنند. ملوان و پرسپولیس هم یکی از همین تیم‌ها خواهند بود.

نتیجه بازی را چه پیش‌بینی می کنید؟
نمی شود نتیجه بازی را از الان پیش بینی کرد و پیش بینی این مسابقه سخت ترین کار موجود است. همانطور که گفتم پرسپولیس در اوج روزهای آمادگی خود به سر می برد، ملوان هم چیزی کم از پرسپولیس ندارد و امیداورم بازی خوب و تماشاگر پسندی در آید.

به عنوان یک پرسپولیسی سخت نیست که مقابل تیم محبوب و سابق خود روی نیمکت بنشینید؟
از نظر عاطفی بسیار سخت است که بخواهم مقابل پرسپولیس باشم، چرا که من یک پرسپولیسی بودم و تا آخر عمرنیز پرسپولیسی هستم، اما فوتبال حرفه ای این را می طلبد که خود را برای هر کاری آماده کنی.

آیا می‌توانید رتبه پنجمی لیگ نهم با استیل‌آذین را در لیگ پانزدهم با ملوان تکرار کنید؟
 امکان تکرار چنین موفقیتی با ملوان وجود دارد ضمن اینکه ما اینجا چیزی داریم که در استیل‌آذین نداشتیم. ما هوادارانی داریم که همیشه در کنار تیم هستند و چه در داخل و چه در خارج از خانه از ما حمایت می‌کنند. آنها فوتبال را خوب می‌فهمند و وقتی ببینند بازیکنان تیم مورد علاقه‌شان حداکثر تلاششان را می‌کنند، از تیم خود حمایت می‌کنند.

 مشکلات مالی در موفقیت ملوان تاثیر منفی نمی گذارد؟
این قضیه فقط مختص تیم ما نیست. بیشتر تیم‌ها مسائل مالی مختلفی دارند که می‌تواند روند رو به رشد تیم را متوقف کند. مدیریت باشگاه پیگیر دغدغه‌های مالی بازیکنان تیم هست. آقای دنیامالی سرتمرین ریکاوری تیم حاضر شد و قول داد هر‌چه زودتر به حساب تمامی بازیکنان تیم پول واریز می‌شود.

با این مشکل چگونه کنار می آیید و آیا راه حلی برای این مشکل پیدا کرده اید؟
 در این میان بازیکنان باتجربه به همراه کاپیتان تیم توانایی آن را دارند که به تیم کمک کنند و اجازه ندهند مشکلات مالی به تیم ضریه بزند. در هر صورت مدیریت، کادرفنی و بازیکنان تیم همگی یک هدف را دنبال می‌کنند و آن هم موفقیت ملوان در فوتبال ایران است

۱۳۹۴/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...