نسخه چاپی

اگر تیراژ تولید افزایش نیابد خودرو ارزان نمی شود

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت : دامن زدن به موضوع ارزان شدن خودرو نوعی تبلیغات سوء علیه تولیدكنندگان و تشویش اذهان خریداران خودرو و سایر كالاها است.

به گزارش نما ، سيد رضا نوروز زاده در حاشيه افتتاح خط توليد وانت دوکابين ايسوزو در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما تصريح کرد ؛ نه تنها خودرو ارزان نمي شود بلکه ساير کالاها هم نبايد ارزان شود و ارزان هم نخواهد شد .
وي با بيان اينکه دولت مي خواهد با افزايش توليد مانع از گراني شود گفت : ما همين دستور را اجرا مي کنيم و اينکه توليد را رشد مي دهيم براي اين است که قيمت تمام شده کاهش يابد و ان حرف هايي که در بازار زده مي شود و بعضا در رسانه ها مطرح مي شود يک نوع تبليغات رسانه اي است.
نوروز زاده درعين حال انتقاد را حق مردم دانست و افزود : من مي گويم که مردم حق دارند انتقاد کنند چرا که اگر انتقاد نباشد اصلاح صورت نمي گيرد اما آقاياني که اين حرف ها را مي زنند فکر مي کنم در پس ان واردکنندگاني هستند که خودروهاي مدل پائين را بخاطر اينکه ارزان بود وارد و با ايجاد اين فضا آنها را فروختند.
وي با تاکيد بر اينکه  اگر تيراژ توليد بالا نرود حتما افزايش قيمت خواهيم داشت گفت : سياست دولت بر اين است که واردات خودرو درچارچوب سياست مصوب وزارت صنعت صورت گيرد ، مونتاژ صرف نداشته باشيم و خودروسازان توليد را سرلوحه کار  خود قرار دهند .
نوروز زاده با بيان اينکه قيمت خودرو موضوعي سياسي و اقتصادي است افزود : تمام تلاش دولت در اين مدت کاهش تورم بوده بطوريکه نرخ تورم از 40 درصد به حدود 20 درصد رسيده است و اميدواريم در انتهاي سال طبق وعده هايي که داده شده به سمت يک رقمي شدن حرکت کند و اين به اين معنا نيست که قيمت ها پائين مي ايد بلکه رشد قيمت ها نسبت به سال هاي قبل کمتر خواهد شد .
ما مشکلاتي بر ما براثر جهش ناگهاني نرخ ارز از يک سو و از سوي ديگر ارزهاي ارزاني که قبلا عرضه مي شد بيشتر قطعه سازان ما اسيب ديدند و قطعات وارداتي وارد خطوط توليد شد و يکسري فعل و انفعالاتي در درون دو شرکت بزرگ با خريد سهام اتفاق افتاد و بشدت توليد اسيب ديد بطوريکه در انتهاي سال 92 به جايي رسيديم که توليد انواع خودرو در دو شرکت کمتر از 600 هزار دستگاه بود .
سيدرضا نوروز زاده در حاشيه افتتاح خط توليد وانت دوکابين ايسوزو در گروه بهمن موتور افزود : در سال 93 اين عدد به 1 ميليون و 200 هزار دستگاه رسيد و امسال برنامه توليد 1 ميليون دستگاه سواري را در دستور کار داريم .
وي گفت : ما تلاش کرديم که ابتدا به امر کيفيت و افزايش راندمان توليد بپردازيم که در پس ان رضايت مشتري را داشته باشيم چون هدف توليدکنندگان جلب نظر مشتريان است که با ارائه محصولات کيفي با کيفيت خوب اين رضايت تامين خواهد شد.

۱۳۹۴/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...