نسخه چاپی

دستگیری مظنون حمله تروریستی علیه پاپ

اف بی آی از دستگیری نوجوان مظنون به عملیات تروریستی در جریان سفر پاپ فرانسیس رهبر كاتولیك های جهان به آمریكا خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مهر، پلیس فدرال آمریکا (FBI) اعلام کرد نوجوانی که قصد داشت هنگام سفر پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به آمریکا در اواخر ماه جاری دسته به عملیاتی تروریستی بزند بیرون از شهر فیلادلفیا دستگیر کرده است.
اف بی آی در این باره اعلام کرد: این پسر نوجوان که به شدت متأثر از افکار داعش بود قصد داشت تا حملات برنامه ریزی شده ای را علیه مقامات خارجی در آمریکا به انجام رساند. منابع آگاه به این شبکه خبری گفتند که منظور از مقامات خارجی، سفر ماه سپتامبر پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به آمریکا است.
در آستانه سفر رهبر کاتولیک های جهان به آمریکا، این کشور تدابیر امنیتی را تشدید کرد. در حالی که مقامات آمریکایی سرگرم آماده تشدید تدابیر امنیتی در کشور به مناسبت دیدار پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان از در اواخر این ماه می شوند، سناتور «مایکل مک کال» رئیس کمیته امنیت داخلی سنا روز گذشته از کشف یک توطئه علیه پاپ خبر داد.
وی گفت: تهدیدات احتمالی علیه پاپ را از نزدیک رصد می کنیم. مک کال با اشاره به دیدار احتمالی پاپ با مردم با اشاره به ابراز نگرانی سرویس های اطلاعاتی آمریکا در این خصوص افزود: این امر ریسک های امنیتی جدی دارد.

۱۳۹۴/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...