نسخه چاپی

ظریف پركارترین وزیر خارجه جهان

وزیر امور خارجه كشورمان با همتای چینی خود دیدار كرد.

به گزارش نما، وزیر امور خارجه چین در این دیدار خطاب به ظریف گفت:‌ چین بعد از توافق جامع هسته ای و بهبود فضای حاکم به عنوان کشور دوست، میزبان پرکارترین وزیر خارجه جهان است.

وانگ یی افزود: ما به توسعه روابط دو کشور علاقه مندیم و آماده ایم در پی اجرای توافق جامع هسته ای و تحکیم روابط دو جانبه در همه حوزه ها بحث و گفتگو کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان هم با سپاسگزاری از مهمان نوازی دولت و مردم چین گفت: از این که در آستانه اول اکتبر روز ملی جمهوری خلق چین در پکن هستم بسیار خوشحال و خرسندم.

ظریف افزود: لازم می دانستم قبل از اجلاس مجمع عمومی حتماً به چین به عنوان یک شریک راهبردی سفر کنم تا در سایه تعامل بیشتر، روابط تهران پکن مستحکم تر شود.

آقای ظریف گفت: لازم است از شخص شما، دولت و هیات چینی برای نقش سازنده و محوری در مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 تشکر کنم.

وی گفت: در طول دو سال گذشته روسای جمهور ایران و چین 5 یا 6 بار همدیگر را ملاقات کردند که نشان دهنده علاقه مندی دو کشور برای توسعه مناسبات و تحکیم روابط است.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین با وجود مشکلاتی که برای ایران ایجاد شده بود، با همکاری و همدلی تداوم یافت و حضور چین به عنوان دوست دوران سخت تحریم، در دوران بعد از تحریم نیز یک امتیاز ویژه برای دو کشور محسوب می شود.

۱۳۹۴/۶/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...