نسخه چاپی

استقبال سوریه از پیشنهاد صالحی

مدیر مركز مطالعات راهبری و ارتباطات بین الملل ایران گفت: آمادگی تهران برای دعوت از معارضان سوری به دنبال سفر اخیر علی اكبر صالحی به ابوظبی و مذاكره با طرف عربستانی اعلام شد.

به گزارش نما به نقل ازایسنا، امیر موسوی با اشاره به رایزنی‌ها در ابوظبی، اظهار داشت: براساس برخی اطلاعات دیداری در سطح بالا میان طرف ایرانی و عربستانی در ابوظبی برگزار شده است.

موسوی افزود: موضوع برگزاری مذاکرات ملی سوریه در ایران همچنین پس از بازگشت علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه به تهران و دیدار عنان با مسئولان ایرانی ارائه شد.

وی گفت: سوریه از اعلام آمادگی ایران برای میزبانی مذاکرات ملی آن کشور استقبال کرد.

مدیر مرکز مطالعات راهبری و ارتباطات بین الملل ایران خاطرنشان کرد: ایران با اعلام آمادگی خود برای میزبانی مذاکرات ملی سوریه امکان حل سیاسی بحران آن کشور را فراهم کرد و راهکار برون رفت از این مشکل را نشان داد.

موسوی تصریح کرد: ایران در حالی آماده میزبانی مذاکرات ملی سوریه است که همه تحرکات بین المللی برای تضعیف دمشق، تخریب و دخالت در امور این کشور از طریق اعمال فشارهای سیاسی و حمایت مالی ، تسلیحاتی و رسانه ای از گروه های مسلح فعال در آن کشور شکست خورده است.

وی افزود: سفر اخیر کوفی، عنان نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه، به تهران نشان داد که همه تلاش‌ها برای تخریب و تضعیف دمشق ناکام مانده است.

موسوی با اشاره به اینکه آمریکا و برخی طرف‌های غربی و عربی مصوبات ژنو را نمی‌پذیرند، گفت: سوریه به طرح جدید کوفی عنان که مکمل طرح 6 ماده‌ای قبلی وی است، نیز پایبند است.

موسوی اظهار داشت: کوفی عنان در سفر به تهران مسائل بسیاری را با مسوولان ایرانی بررسی کرد و این موضوع‌ها را به صورت گسترده با وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی در میان گذاشت.

مدیر مرکز مطالعات راهبری و ارتباطات بین الملل در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم گفت: ایران به صورت جدی طرح خود را برای پایان دادن به دخالت طرف های منطقه ای و بین المللی در امور سوریه و متوقف کردن خونریزی ها در این کشور ارائه کرده است.

علی اکبر صالحی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم، از آمادگی تهران برای میزبانی نشست معارضان و دولت سوریه خبر داد.

صالحی با اعلام این که تهران آماده دعوت از معارضان سوری برای گفت وگو است، اظهار داشت: آمادگی داریم معارضان را به ایران دعوت و شرایط لازم را برای گفت و گو بین آنها و دولت سوریه فراهم کنیم.

۱۳۹۱/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...