نسخه چاپی

سیلاب در 11 استان كشور

مدیر كل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال آب گرفتگی معابر عمومی در شهرها، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های محلی در ۱۱ استان و كاهش ۱۰ درجه ای دما و بارش برف در البرز خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مهر، احد وظیفه با بیان اینکه بتدریج توده هوای خنک شمالی از پنجشنبه به نواحی شمالی کشور نفوذ خواهد کرد، گفت: بر اساس آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی ورود توده هوای خنک همراه با گذر و فعالیت موج تراز میانی جو (ناوه تراز میانی) است که از اواخر پنج شنبه تا شنبه از نیمه شمالی کشور گذر خواهد کرد و از اواخر شنبه از شمال شرق خارج می‌شود.
به گفته وی، بنابراین با تقویت رطوبت و کاهش دما انتظار می رود بارش قابل توجهی طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه در استان های ساحلی شمال کشور رخ دهد که گاهی با تشدید بارش به شکل رگبار و همراه با رعد و برق خواهد بود. در این مدت بارش های رگباری در دامنه های جنوبی البرز، شمال غرب و بتدریج از اواخر پنج شنبه در شمال شرق کشور نیز پیش بینی می‌شود که در مناطق مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست.
مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: طی سه روز آینده، به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب به سبب افزایش ناپایداری همرفتی وقوع رگبار و رعد و برق در استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مناطق مرکزی، جنوبی و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط با وزش باد شدید محلی همراه خواهد بود.
وظیفه تصریح کرد: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب امروز چهارشنبه و فردا پنجشنبه به سبب ناپایداری همرفتی و رشد ابرهای جوششی، احتمال وقوع طوفان تندری، وزش باد شدید موقت درجنوب استان مازندران و جنوب گلستان، شمال سمنان و استانهای قزوین، مرکزی، تهران، البرز، قم و شمال غرب اصفهان پیش‌بینی می‌شود که در جنوب تهران، البرز و قم در برخی نقاط احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی نیز وجود دارد.
وی افزود: با این شرایط احتمال آب گرفتگی معابر عمومی در شهرها، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های محلی در روز پنج‌شنبه برای استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان،‌ خراسان‌شمالی و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و در روز جمعه برای استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان،‌ خراسان‌شمالی، خراسان رضوی و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود. که بتدریج از غرب با کاهش ابر همراه خواهد بود.
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تأکید کرد: بنابراین با توجه به رخداد رگبار و رعد و برق و همچنین تند باد شدید، توصیه می‌شود برای تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیل و عبور و تردد در مناطق کوهستانی به سبب احتمال صاعقه و همچنین پیش‌بینی لازم در عبور از جاده های کوهستانی البرز به ویژه دامنه‌های شمالی آن به سبب مه غلیظ احتیاط لازم صورت گیرد.
وی افزود: در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز با تشدید باد، دریای خزر مواج خواهد شد و توصیه می‌شود در این مدت از شنا در دریا خودداری شود همچنین  با کاهش دما بین ۸ تا ۱۰ درجه سلسیوس در سواحل شمالی و دامنه های البرز از جمعه تا شنبه در قله‌های مرتفع البرز احتمال بارش برف وجود دارد.
وظیفه یادآور شد: فردا  آسمان تهران نیمه ابری، در بعدازظهر ابری، درپاره‌ای نقاط همراه با رگبار و رعد و برق و باد و گرد و خاک است.  بیشینه و کمینه دمای پایتخت در این روز به ۳۰ و ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

۱۳۹۴/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...