نسخه چاپی

انتقال آب از دریاچه وان به دریاچه ارومیه؟

روزنامه تركیه ای حریت نوشت در حالی كه بیش از ۹۰ درصد آب دریاچه اورمیه خشك شده است، ایران با یك طرح شش میلیارد دلاری قصد دارد كه جانی تازه به دریاچه ارومیه ببخشد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: روزنامه ترکیه ای حریت نوشت در حالی که بیش از ۹۰ درصد آب دریاچه اورمیه خشک شده است، ایران با یک طرح شش میلیارد دلاری قصد دارد که جانی تازه به دریاچه ارومیه ببخشد.

حریت نوشت در حالی که بیش از ۹۰ درصد آب دریاچه اورمیه خشک شده است، ایران با یک طرح شش میلیارد دلاری قصد دارد که جانی تازه به دریاچه ارومیه ببخشد.

به نوشته این پایگاه خبری ، عیسی کلانتری رییس کمیسیون نجات دریاچه ارومیه گفت: تحقیقاتی سه الی چهار ماهه در زمینه اینکه آیا آب دریاچه های اورمیه و وان با یکدیگر همخوانی دارد یا خیر اجرا می شود و سپس مذاکرات فنی و کارشناسی بین دو کشور انجام خواهد شد.

حریت نوشت ، به گفته کلانتری انتقال آب از گرجستان به دریاچه اورمیه نیز در بین طرحهای ایران است ولی احتمال اجرای این طرح اندک است.

حریت با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه دومین دریاچه بزرگ نمک جهان است افزود: این دریاچه ۱۴۷ کیلومتر تا دریاچه وان فاصله دارد و عمیق ترین نقطه آن ۱۶ متر است و دولت ایران یک طرح ۱۰ ساله با هزینه شش میلیارد دلار برای جان بخشیدن به این دریاچه را در دست اجرا دارد و این طرح بزرگترین طرح محیط زیست ایران است.

۱۳۹۴/۶/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...