نسخه چاپی

عاشقانه‌ای نافرجام در «خانه متروك» روایت می‌شود

علی مست‌علی كارگردان نمایش «خانه متروك» این اثر نمایشی را درامی عشقی - سیاسی خواند كه تحت تاثیر اتفاقات كودتای ۲۸ مرداد به فرجامی غم انگیر ختم می شود.

به گزارش نما ، علی مست‌علی کارگردان نمایش «خانه متروک» درباره اجرای این اثر نمایشی که این روزها در تماشاخانه فنی زاده رو ی صحنه است به خبرنگار مهر گفت: نمایش «خانه متروک» از ۱۲ شهریور ماه اجرای خود را آغاز کرده و خوشبختانه تا امروز مورد استقبال هنرمندان و علاقه‌مندان به تئاتر نیز قرار گرفته است. این اثر نمایشی اشاره ای به حوادث کودتای ۲۸ مرداد دارد.
وی درباره داستان این نمایش توضیح داد: نمایش «خانه متروک» حکایت عشقی را در سال ۳۲ به تصویر می کشد. در این نمایش سرگذشت یک خانواده از زبان شبنم دختر بزرگ این خانواده و در فاصله بین روزها ۲۵ تا ۲۸ مرداد ۳۲ روایت می شود. در حقیقت این نمایش بیشتر یک درام عشقی - سیاسی است تا تاریخی اما همه حوادثی که در نمایش به آن‌ها اشاره می شود مستندات تاریخی هستند. نمایش «خانه متروک» روایت عشق ارغوان و حسن سمسارزاده را به تصویر می کشد که شب کودتای ۲۸ مرداد به دلیل انتقام جویی شخصی، کشته می شوند.
مست‌علی درباره طراحی لباس و فضاسازی نمایش توضیح داد: در این نمایش به شیوه ای مینیمال و کاربردی فضای آن دوران بازسازی شده است. در واقع ما از نمایش کلیات پرهیز کردیم و با نمایش المان های مربوط به آن دوران فضای سال های ۳۲ را به نمایش گذاشتیم. این نمایشنامه اثری رئالیستی است اما در شیوه اجرایی کار به صورت رئال نیست و از فاصله گذاری برای ارتباط با مخاطبان بهره گرفته شده است.
وی درباره احتمال ادامه اجرای عمومی این نمایش در سالنی دیگر بیان کرد: طی صحبت هایی که با حوزه هنری داشته ایم، قرار است این اثر نمایشی بعد از اجرا در تماشاخانه فنی زاده، در سالن مهر حوزه هنری نیز به صحنه برود که امیدوارم این اجرا نیز با استقبال علاقمندان روبرو شود.
نمایش «خانه متروک» حکایت عشقی در طهران سال ۳۲ است که اتفاقات ملی شدن صنعت نفت و عواقب کودتای ۲۸ مرداد باعث به فرجام نرسیدن این عشق می شود. در این نمایش آریا توسلی، شفق خانی، بهارک صالح نیا، احسان عباسی، پوریا عبدی، مریم قربانیان و کاوه مرحمتی به ایفای نقش می پردازند.
«خانه متروک» تا ۳۱ شهریورماه هر شب به جز شنبه ها ساعت ۱۹:۳۰ در نمایشخانه فنی زاده واقع در خیابان نجات الهی (ویلا)، خیابان مراغه، پلاک ۲، طبقه ۳ اجرا می شود.

۱۳۹۴/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...