نسخه چاپی

طلا به ۱۱۳۸ دلار رسید

قیمت طلا در جریان معاملات امروز ۵ دلار افزایش یافت و هر اونس فلز زرد در برابر ۱۱۳۸ دلار معامله شد.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: در حالی که تصمیم فدرال رزرو آمریکا مبنی بر عدم افزایش نرخ بهره در این هفته، ابهام در مورد زمان این اقدام را افزایش داده است، طلا امروز با افزایش قیمت مواجه شد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به بالاترین رقم 2 هفته گذشته (1133 دلار و 20 سنت) در جلسه قبل، امروز نیز 5 دلار افزایش یافت و به 1138 دلار در هر اونس رسید. فلز زرد در مسیر افزایش قیمت حدودا 2 درصدی هفتگی پس از 3 هفته کاهش قرار دارد.
فدرال رزرو آمریکا روز پنجشنبه به دلیل نگرانی ها در مورد اقتصاد جهانی، آشفتگی بازارهای داخلی آمریکا و نرخ پایین تورم در این کشور، نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرد. اما بانک مرکزی آمریکا گرایش خود نسبت به افزایش نرخ بهره در سال جاری را نشان داد.
قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون به دلیل ابهام در مورد زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا، تحت فشار بوده است. افزایش نرخ بهره می تواند تقاضا برای طلا را کاهش دهد و موجب افزایش ارزش دلار شود.
ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا گفت، ضعف ارزش دلار و افت شاخص ها در بازارهای مالی می تواند موجب تقویت قیمت طلا در کوتاه مدت شود، اما بعید است این افزایش ها دوام داشته باشد.
وی افزود: «به دلیل اینکه فدرال رزرو تصریح کرده که قصد دارد تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش دهد، بازار در نهایت شاهد رشد ارزش دلار خواهد بود و ما ممکن است شاهد رشد کوتاه مدت قیمت طلا باشیم.»
فدرال رزرو روز پنجشنبه همچنین پیش بینی کرد که نرخ بهره در آمریکا به کندی به سمت 2 درصد هدف گذاری شده حرکت کند.
فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال دو نوبت دیگر در ماه های اکتبر و دسامبر تشکیل جلسه خواهد داد.

۱۳۹۴/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...