نسخه چاپی

دو پیش‌ بینی از آینده بازار مسكن

پیش‌بینی نمی‌شود كه برای سال جاری نیز تعداد پروانه‌ها افزایش یابد، بلكه پیش‌بینی می‌شود همین روند تا پایان سال ادامه‌دار باشد.

به گزارش نما به نقل از اقتصادنیوز: پیش‌بینی نمی‌شود که برای سال جاری نیز تعداد پروانه‌ها افزایش یابد، بلکه پیش‌بینی می‌شود همین روند تا پایان سال ادامه‌دار باشد.

مدیرکل اقتصاد و برنامه‌ریزی مسکن وزارت راه و شهرسازی معتقد است:رکود مسکن امسال ادامه دارد اما ممکن است سال آینده اتفاقاتی در این بخش رخ دهد.

علی چگینی در پیش‌بینی تغییر قیمت و معاملات برای بازار مسکن اظهار کرد: ممکن است سال آینده با توجه به جا افتادن موضوع توافق هسته‎ای و جان گرفتن اقتصاد کشور ، بخش مسکن به سمت مقدار تورم تغییر قیمت دهد اما امسال هیچ تغییر قیمتی رخ نخواهد داد.

وی افزود: بخش مسکن در ایران دوره‎های رونق و رکود را می‌گذراند. بنابراین باید تلاش شود این دوره‌ها عمق رکود کمتر و اوج قیمت در زمان رونق به لحاظ قیمتی ملایم‌تری داشته باشند. چرا که هریک باعث آسیب به تولید کننده و مصرف کننده می‌شود.

به گفته چگینی ، تقریبا 26 ماه است که بخش مسکن در رکود قیمتی و معاملاتی به سر می‌برد.

وی تصریح کرد: امسال نیز آمارها نشان می‌دهند تقاضا برای ساخت‌وساز چندان تغییر نداشته است و پیش‌بینی نمی‌شود که برای سال جاری نیز تعداد پروانه‌ها افزایش یابد، بلکه پیش‌بینی می‌شود همین روند تا پایان سال ادامه‌دار باشد.

مدیر کل اقتصاد و برنامه‌ریزی مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: آمارها نشان می‌دهد در دو سال آینده مسکن کمتری عرضه می‌شود، چرا که تولیدات مسکن حدود 18 تا 28 ماه برای عرضه نهایی زمان لازم دارد.

وی اظهار کرد : هنگامی که در سال 93 و 94 پروانه ساختمانی کمتری صادر شود، سال‌های 95 و 96 عرضه کمتری در واحدهای مسکونی صورت می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود که این روند همچنان ادامه یابد.

چگینی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز مسکن در حالت رکود بماند، گرچه این موضوع در بلند مدت چندان خوشایند نیست و تولیدکنندگان کمتر می‌شوند، اما در تابستان امسال قیمت مسکن حتی کاهشی هم بوده‌ است.

۱۳۹۴/۶/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...