نسخه چاپی

كرواسی هزاران مهاجر را روانه مجارستان كرد

كرواسی با اعلام تكمیل ظرفیت پذیرش پناهجو، هزاران مهاجر را با خودرو و قطار به مجارستان فرستاد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، 'گیورگی باکوندی' مشاور دولت مجارستان اعلام کرد که تنها در روز جمعه و تا ساعت 20 به وقت گرینویچ (23 و 30 دقیقه به وقت تهران)، چهار هزار و 400 مهاجر وارد خاک مجارستان شدند.
به گفته وی، 500 سرباز در عملیات بستن مرز کرواسی با مجارستان به کار گرفته شده اند و 28 کیلومتر از 41 کیلومتر مرز مشترک با مجارستان با سیم خاردار مسدود شده است.
بوداپست مقامات کرواسی را متهم کرده است که مهاجران را به عبور غیرقانونی از مرز ترغیب می کنند.
کرواسی پس از بسته شدن کامل مرزهای صربستان به مجارستان بر روی پناهجویان، به مسیر تازه این گروه برای رسیدن به مجارستان تبدیل شده است.
'وسنا پوسیچ' وزیر امور خارجه کرواسی دیروز (جمعه) اعلام کرد: مجارستان با کرواسی به توافق رسیده است که به مهاجران 'آسیب پذیر' اجازه ورود به خاک خود را بدهد. این در حالی است که بوداپست چنین توافقی را تکذیب می کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، انتقال مهاجران از کرواسی به مجارستان به ویژه زمانی که 40 پلیس مسلح قطار حامل 800 مهاجر را در مسیر مجارستان همراهی کردند، روابط دو کشور را متشنج کرده است.
در حالی که بوداپست همراهی کاروان مهاجران توسط پلیس مسلح کرواسی را 'حادثه مرزی بی سابقه' خواند، زاگرب از بازداشت نیروهای پلیس در مجارستان خبر داد. بوداپست این خبر را تکذیب کرد.
جنگ و ناآرامی های خاورمیانه و شمال آفریقا که با حمایت و مداخله نظامی آمریکا و برخی کشورهای غربی و عربی در منطقه به راه افتاده، به افزایش شمار آوارگان منجر شده است. این امر اروپا را با بزرگترین بحران مهاجرت پس از جنگ جهانی دوم مواجه کرده است.
تاکنون بیشتر آوارگان سوری به سه کشور ترکیه، لبنان و اردن پناه می بردند اما این روند در ماه های اخیر تغییر کرد و آنها راه پر مخاطره رسیدن به اروپا را برای مهاجرت انتخاب می کنند.
اتحادیه اروپا از فروردین امسال تاکنون، بیش از 213 هزار درخواست پناهندگی دریافت کرده است که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 85 درصد افزایش دارد.
مرکز آمار اروپا (Eurostat) روز جمعه (دیروز)اعلام کرد، بیش از یک سوم از کل درخواست های امسال از شهروندان دو کشور سوریه و افغانستان بوده است.

۱۳۹۴/۶/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...