نسخه چاپی

جایگاه‌های عرضه دام در روز عید قربان

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهر تهران گفت: ۲۹ جایگاه برای عرضه دام در روز عرفه و عید قربان در مناطق مختلف شهرداری تهران و مراكز خیریه در نظر گرفته شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، عبدالحسین رحیمی در نشست خبری خود با اشاره به طرح عرضه بهداشتی دام در ایام عید سعید قربان اظهار داشت: امسال نیز شهرداری تهران و با تاکید شهردار تهران تدابیر لازم را برای ارایه خدمات بدون منت در روز عرفه و عید سعید قربان پیش‌بینی کرده است.

وی تصریح کرد: هر ساله این سنت حسنه همزمان با عید سعید قربان و انجام قربانی در شهر تهران با همت مجموعه شهرداری اتفاق می‌افتد و امسال علاوه بر اجرای برنامه‌های سال گذشته، برنامه‌های جدیدی با کیفیت مطلوب‌تر انجام می‌پذیرد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار با اشاره به جایگاه‌ها و مراکز عرضه کننده دام در روز عرفه و عید قربان خاطر نشان کرد: ۲۹ جایگاه درنظر گرفته شده است که ۱۷ جایگاه در مناطق شهرداری تهران تعریف شده است و ۱۲ جایگاه در مراکز خیریه پیش‌بینی شده است. ضمن اینکه ۳ جایگاه ثابت عرضه کننده دام نیز در مناطق ۱۸، ۱۵ و ۴ آماده ارایه خدمات به شهروندان هستند.

وی اضافه کرد: ۱۲ جایگاه عرضه کننده دام در مراکز خیریه شامل ۷ مرکز با مدیریت بهزیستی و ۵ مرکز با مدیریت کمیته امداد امام خمینی (ره) خواهد بود.

وی به مراکز ثابت عرضه دام در سه منطقه ۱۵، ۱۸ و ۴ اشاره کرد و افزود: بزرگراه امام رضا گردنه تنابکویی نرسیده به بازار گل و گیاه امام رضا (منطقه ۱۵) ، بزرگراه آزادگان پایین‌تر از احمدآباد مستوفی جنب پارک آزادشهر(منطقه ۱۸)، جاده دماوند خیابان سازمان آب، خیابان پیشوا (منطقه ۴) از جمله مناطقی هستند که عرضه دام به صورت ثابت در این مراکز ارایه می‌شود.

رحیمی با اشاره به اینکه بیش از هزار نفر مجموعه شهرداری تهران در روز عرفه و عید قربان درگیر ارایه خدمات به شهروندان خواهند بود افزود: از دو ماه پیش برنامه‌‌ریزی لازم برای ارایه خدمات مطلوب‌تر انجام شده است به طوری که ۳۸۰ نفر ذبح‌کننده، ۱۸۰ نفر دامپزشک، بیش از ۷۹ نفر بازرس مرتبط و ۳۰ نفر روحانی ناظر بر ذبح شرعی در مراکز پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این افراد، ۱۷ نفر از روحانیون نیز در قالب طرح نسیم بهشت پاسخگوی مسایل شرعی شهروندان در مراکز خواهند بود ضمن اینکه در این مراکز برنامه‌های فرهنگی نیز پیش‌بینی شده است.

رحیمی تصریح کرد: از سال گذشته شهرداری تهران اقدامات فرهنگی را در مراکز عرضه دام در دستور کار خود قرار داده است که این برنامه‌ها نیز با کیفیت بهتر پیگیری می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار ادامه داد: امسال کار جدیدی نیز با همکاری بیش ازNGO ۵۰ فعال در حوزه معلولان انجام می‌پذیرد به طوری که نمایشگاه‌هیای تحت عنوان نمایشگاه شبکه خیریه از ۳۰ شهریور به مدت سه روز برگزار خواهد شد و در واقع معلولان در این مراکز محصولات و خود را عرضه خواهند کرد.

رحیمی با اشاره به اینکه امسال حداقل ۳۰ هزار راس دام در مراکز و جایگا‌ه‌های پیش‌بینی شده وارد خواهند شد گفت: پیش پینی می شود ۵۰ درصد از دام‌ها در محل ذبح شود.

وی با تاکید بر اینکه دامپزشکان مستقر در مراکز و جایگاه‌ها بر مراحل مختلف ذبح نظارت خواهند داشت بیان داشت: به دلیل اینکه بیش از ۱۵۰ نوع بیماری مشترک دام و انسان وجود دارد از شهروندان درخواست می‌شود که دام مورد نظر خود را از مراکز و جایگاه‌های پیش‌بینی شده تهیه کنند.

رحیمی با تاکید بر اینکه تمامی امکانات مورد نیاز در مراکز و جایگاه‌ها در نر گرفته شده است افزود: استقرار دستگاه‌های پوز،نظارت مستمر بر عرضه دام و ذبح آن، معاینات پزشکی، قرنطینه دام‌های بیمار،‌حضور ناظرین و مسئولین مربوطه در جایگاه‌ها و مراکز و همچنین رسیدگی به سوالات که مطرح شده از سوی شهروندان با شماره ۵۵۰۵۰۰۰ از جمله تمهیداتی که برای امسال پیش‌بینی شده است.

رحیمی در خصوص قیمت عرضه دام در مراکز و جایگاه‌های شهرداری تهران تصریح کرد: طبق سنوات گذشته دو سه روز قبل از روز عرفه بازدیدهایی را از محل فروش دام در مراکز ثابت در شهر خواهیم داشت و نرخ‌گیری خواهیم کرد تا بتوانیم به یک نرخ ثابت برسیم که هم اکنون قیمت دام در مراکز کیلویی ۱۳۵۰۰ تومان است.

وی ادامه داد: مراکز و جایگاه‌های عرضه‌کننده دام در روز عرفه از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ و در روز عید قربان از ساعت ۵ صبح الی ۱۳ آماده ارایه خدمات به شهروندان خواهند بود.

۱۳۹۴/۶/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...