نسخه چاپی

جاسبی درباره شركت«سبز مطهر»توضیح دهد

عکس خبري -جاسبي درباره شرکت«سبز مطهر»توضيح دهد

عباس سلیمی‌نمین توضیحاتی درباره نحوه پولشویی به نام واحد آكسفورد ارائه كرد.


به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس، بررسی عملکرد 30 ساله عبدالله جاسبی پس از کنار رفتن وی از ریاست دانشگاه مورد توجه و تاکید جنبش دانشجویی بوده و فعالان این جنبش خواستار رسیدگی به ابهامات این دوران مدیریتی بوده و هستند.

به جرات می‌توان گفت همین مطالبات دانشجویان و سایر دغدغه‌مندان آموزش عالی کشور، اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد و پس از آن تغییر جاسبی را درپی داشت. البته مطالبه دانشجویان در برکناری جاسبی متوقف نشد و دانشجویان بر رسیدگی به اتهامات رئیس سابق دانشگاه آزاد از سوی قوه قضائیه تاکید دارند. در راستای همین مطالبه، برای بررسی بیشتر موضوع به گفت‌وگو با عباس سلیمی‌نمین یکی از منتقدان مدیریت پیشین دانشگاه آزاد نشستیم و وی به بیان نظرات خود ر این خصوص پرداخت.سلیمی نمین در این گفت‌وگو به بیان تخلفاتی از رئیس سابق دانشگاه آزاد پرداخت و تصریح کرد که اسنادی متقنی برای اظهارات خود دارد.

عباس سلیمی‌نمین رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران در ادامه گفت‌وگوی تفضیلی خود با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، به تخلفی که توسط سعید نجفی و با حمایت جاسبی صورت گرفت، اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اسنادی را در دست دارم که 400 میلیارد تومان پول مردم لار و گراش که در کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس کارگری می‌کردند، جمع‌آوری شد.

وی افزود: جاسبی این کارگران زحمتکش را در همایشی در دبی جمع کرد و سپس طی سخنرانی از آنها دعوت کرد که در شرکت سبز مطهر سرمایه‌گذاری کنند.

سلیمی نمین با بیان اینکه سعید نجفی که یکی از دستیارهای جاسبی بود، تصریح کرد: سعید نجفی این پول‌ها را با هدایت جاسبی جمع‌آوری کرد و البته تا به حال سرنوشت پول‌های مردم روشن نشده است.

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران به عدم اعلام حکم سعید نجفی اشاره کرد و گفت:سعید نجفی برای اولین بار اینچنین تخلفی را انجام نداده است، ولی به دلیل حمایت جاسبی هنوز حکمش برای مردم بیان نشده است.

این استاد دانشگاه به خبر دادستانی لار مبنی بر دستگیری سعید نجفی اشاره کرد و اظهار داشت: اینکه خبر دستگیری سعید نجفی به صورت مخفف «س- ن» منتشر شد، یک روایت تلخی را دارد؛ ولی دادستانی خبر دستگیری «س - ن» را اعلام کرد و گفت مردم شکایت خود را به دادگاه اعلام کنند.

سلیمی‌نمین با بیان اینکه در نامه‌ای از اینکه اسم سعید نجفی به صورت مخفف منتشر شد انتقاد خود را به دادستان لار اعلام کردم، تاکید کرد: در این نامه نوشتم که وقتی اینگونه با اسم مخفف خبر دستگیری سعید نجفی را منتشر می‌کنید، نشان می‌دهد که خود آقای نجفی مثل دستگیری قبل، از قانون خواهد گریخت و قانون گریبان او را نخواهد گرفت.

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه در مورد اختلاس از مردم لار و گراش نامه‌ای را آیت‌الله آملی لاریجانب نوشتم،‌ تصریح کرد: تا به حال برای پرونده پول‌های مردم لار اقدامی از سوی دستگاه قضایی صورت نگرفته است.

سلیمی‌نمین با اشاره به نامه خود در مورد پرونده 2 ملک بزرگ صندوق بازنشستگی کشوری نیز گفت: تخلفات جاسبی مربوط به دو ملک بزرگ صندوق بازنشستگی کشوری را نیز به آقای آملی لاریجانی منعکس کردم.

وی به شکایت مدیر وقت صندوق بازنشستگی از خودش اشاره کرد و اظهار داشت: مدیر وقت در دادگاه اعتراف کرد که آقای جاسبی یک ریال برای دو ساختمان بزرگ متعلق به صندوق بازنشستگی کل کشور پرداخت نکرده است.

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران به اظهارات مدیر وقت صندوق بازنشستگی کل کشور در مورد همکاری با جاسبی و همسرش اشاره کرد و گفت: مدیر وقت با بیان اینکه این املاک بدون پول به نام جاسبی و همسرش شده است در دادگاه به صراحت اعلام داشت هیچ پولی برای تملک این املاک گران قیمت پرداخت نشده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در پرونده دو ملک بزرگ، مدیر وقت صندوق بازنشستگی از من شکایت کرد، افزود: پس از آنکه مدیر وقت گفت من براساس تبانی این کار را انجام ندادم، دادگاه من (سلیمی‌نمین) را محکوم کرد.

سلیمی‌نمین با بیان اینکه در دادگاه تخلفات جاسبی را در خصوص دو ملک بزرگ ثبت شد، تاکید کرد: ریاست دادگاه شاهد این اعتراف بود که جاسبی، دو ملک بزرگ صندوق بازنشستگی را بدون پرداخت یک ریال به نام خود و همسرش کرده است.

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران اضافه کرد: جاسبی در پوشش دانشگاه آزاد این اموال را به عنوان مؤسسه خدیجه کبری به نام خود و همسرش کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اراده چندانی در قوه قضائیه برای رسیدگی به پرونده‌های مدیریت سابق دانشگاه آزاد مشاهده نمی‌شود، اظهار داشت: دلیل عدم رسیدگی به این پرونده‌ها به شیوه‌های جاسبی در گذشته برمی‌گردد که با مدرک تحصیلی و جاذبه‌های دنیایی مختلف دیگر مسئولان عالی‌رتبه را مدیون خود می‌ساخت.

سلیمی نمین با بیان اینکه من اطلاع ندارم چه کسانی دچار آلودگی‌های جاسبی شده‌اند، تشریح کرد:‌ ولی می‌دانم خیلی از مراکز تصمیم‌ساز و تعیین‌کننده وارد این داد و ستدها شده‌اند؛ هیچ مسئله‌ای جز داد و ستد سیاسی نمی‌تواند دلیل چنین مسئله‌ای باشد و احمدی‌نژاد خلاف واقع نامه‌‌ای به مقام معظم رهبری بنگارد و اعلام کند که شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهان آن است که آقای جاسبی بعد از عزلش از ریاست دانشگاه آزاد به عنوان شخصیت حقیقی به شورای عالی انقلاب فرهنگی برگردد.

سلیمی نمین با بیان اینکه حضور جاسبی در این نهاد در شأن شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست، تصریح کرد: در شأن شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان بالاترین مرجع فرهنگی در کشور نیست که یک شخص متخلف که همه جامعه به تخلفات او امروز واقف هستند در دستگاهی باشد که متصدی هدایت فرهنگی کشور است.

وی افزود: چنین افرادی که آلودگی فرهنگی را ترویج کرده‌اند و می‌کنند، چگونه می‌توانند مروج فرهنگ انقلابی و انسان‌ساز باشند.

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه مطالبی همچون مسئله دانشگاه آکسفورد امروز به صورت رسمی از جانب خود دانشگاه آزاد مطرح می‌شود، اضافه کرد: افشای اینگونه تخلفات قطعا گسترش خواهد یافت و به صلاح آقای احمدی‌نژاد است که نامه خودش را اصلاح کرده و بنویسد که خلاف واقع نوشته شده زیرا بنابر اعلام رسمی یکی از اعضای این شورا، عضویت آقای جاسبی به درخواست شورای عالی فرهنگی نبوده است، بنابراین باید هرچه سریعتر جاسبی از شورای عالی انقلاب فرهنگی کنار گذاشته شود.

این استاد دانشگاه در مورد عواقب حمایت از جاسبی تاکید کرد: در آینده مطالبی مانند آکسفورد از دانشگاه آزاد به بیرون درز خواهد کرد و اعتبار خیلی‌ها به شدت مخدوش خواهد شد.

سلیمی‌نمین با بیان اینکه تمام کسانی که تصور می‌کنند می‌توانند از قدرت داد و ستد جاسبی استفاده کنند، هزینه کلانی را برای این کار پرداخت خواهند کرد، تصریح کرد: بر این اساس فکر می‌کنم حفظ اعتبار قوه قضائیه حکم می‌کند که هرچه سریعتر به این پرونده‌ها رسیدگی کنند.

سلیمی نمین به پول‌هایی که از کشور تحت پوشش دانشگاه آزاد خارج شده است، اشاره کرد و اظهار داشت: این پول‌هایی که به خارج کشور انتقال یافته است امروز به صورت خصوصی بهره‌برداری می‌شود که قوه قضائیه باید سرنوشت آن را روشن سازد.

سلیمی‌نمین با تاکید بر اینکه قوه قضائیه باید جلوی حضور جاسبی را در شورای عالی انقلاب فرهنگی بگیرد، گفت: این کمترین انتظار جامعه است و البته جامعه اسلامی، جامعه‌ای است که ادعای اسلامیت دارد و به همه تخلفات رسیدگی می‌کند و مجازات درخور با تخلفات اعمال می‌کند.

وی افزود: براین اساس ‌آقای جاسبی به عنوان فردی متخلف، جایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی ندارد باید قوه قضائیه عملکرد وی را بررسی کند تا بتواند سرمشقی برای دیگر عناصر متخلف باشد.

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران در مورد ارتباط پول‌های واریزی به دانشگاه جعلی آکسفورد و حضور مهدی هاشمی در لندن نیز گفت: این پول‌های واریزی تحت عنوان دانشگاه آکسفورد ربطی به سفر مهدی هاشمی ندارد؛ زیرا اینها با عنوان آکسفورد یک پوششی ایجاد کرده بودند و تحت عنوان این پوشش پول را از کشور خارج می‌کردند.

سلیمی نمین با بیان اینکه در این سرمایه‌گذاری‌ها مهدی هاشمی، بعضی از اعضای خانواده هاشمی و جاسبی نقش دارند، تصریح کرد: اصلا این پول‌ها در لندن هزینه نشده است و با شخصی کردن آنها به کشوری دیگر منتقل و تبدیل به سرمایه یک شرکت شده است.

وی افزود:‌ همه این انتقال‌ها در پوشش شعبات دانشگاه آزاد صورت گرفته است و این شعبات پوششی بیشتر نبوده است.
نظرات کاربران

۱۳۹۱/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...