نسخه چاپی

نمونه ای دیگر بی اخلاقی و افراطی گری دوم خردادی ها

اصلاح طلبان به استندآپ كمدی های خندوانه هم رحم نكردند!

اختصاصی -موضوعی كه ضرورت پرداختن به آن وجود دارد، نگاه سیاسی عده ای اصلاح طلب به هنر و هنرمندان است.


j600.jpg

اختصاصی/به گزارش نما ،این شب ها طرح خندانده برتر رامبد جوان و اجرای استندآپ کمدی در برنامه خندوانه ایده ای جذاب بود که با استقبال چشمگیر مخاطبان این برنامه مواجه شد. حضور نویسندگان طنز که کمتر کسی با چهره آنان آشنا بود نیز بر فضای مفرح این برنامه افزود. از پنج شنبه گذشته مرحله دوم رقابت آغاز شد و امین حیایی، بازیگر تلویزیون و سینما و امیرمهدی ژوله، نویسنده کارهای طنز روتین تلویزیونی رقابتی پر حرارت را تجربه کردند و در نتیجه طبق روال برنامه منتظر آرای مردمی برای انتخاب خنداننده برتر هستند؛ اما رقابت ژوله و حیایی حاشیه هایی از جنس سیاسی در فضای خارج از برنامه خندوانه نیز داشت. به خصوص وقتی یکی از کاریکاتوریست ها با درج پستی در صفحه شخصی خود با استدلال اینکه امین حیایی در فلان فیلم سینمایی که خلاف نظر او بوده حضور داشته و بازی کرده نباید به او رای داد و از مخاطبینش خواست به دوستش امیر مهدی ژوله رای بدهند.
بزرگمهر حسین پور کاریکاتوریست رسانه های اصلاح طلب و همکار قدیمی ژوله در نشریه چلچراغ در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «امشب استندآپ امیر ژوله است. مطمئنم مثل دفعه ی قبل میترکونه! اما در مقابل امین حیایی به نظرم باید به امیر رای داد. همین که کسی قلاده طلا رو بازی کنه از نظر من فاقد صلاحیت رای دادن میشه... حتی اگه امیر اونقدر هم ندرخشه. چی کار کنم دیگه... بعضی وقتا اونقدر«حال» رو نمی بینم و «گذشته» ی آدما ملاک قضاوتم میشه...امیر جان به پیش».

ju3.jpg

 (فیلم سینمایی قلاده های طلا با موضوع فتنه 88 ساخته شده که در آن امین حیایی نقش یک مامور امنیتی را بازی می کند.)
این پست پس از چند ساعت از صفحه کاریکاتوریست مذکور حذف شد؛ اما نشان داد عده ای به دنبال ایجاد حاشیه و برداشت سیاسی از هر اتفاقی هستند و حتی پدیده ای مثل خنداونه را که مهم ترین هدفش شاد کردن مردم است با برخوردهای جناحی به فضایی دو قطبی تبدیل می کنند.
ساعاتی پس از اینکه حواشی این برنامه در شبکه های اجتماعی اوج گرفت، محمد علی ابطحی، مشاور رئیس دولت اصلاحات نیز همین خط را دنبال کرد. وی در اینستاگرام خود با ارسال شماره های تماس با خندوانه نوشت: «خیلی جالبه مسابقه خندوانه جناحی شده. کلی گروه تلگرامی اصولگرایی و دلواپس دیدم که توصیه می کردند به صورت سازمانی به امین حیایی رای بدهید. فقط به دلیل بازی توی فیلم های ده نمکی و یا فیلم های علیه حوادث انتخابات 88. احتمالا آقای حیایی هم بی تقصیر. از آن سو خیلی ها دنبال رای آوری ژوله هستند. من البته به ژوله رای دادم چون کمدی استند آپش بهتر بود. بهانه ای هم پیدا کردم که عکسی که خودم گرفته بودم را نشر بدهم.»

ju2.jpg

محمد علی آهنگران، با انتشار عکس زیر در صفحه اینستاگرام خود هرچند سعی کرد وانمود کند این عکس صرفا تشکر از امیر ژوله برای حضور و درخشش در برنامه خندوانه و نه حمایت رسمی از وی است؛ ولی نظرات مخاطبان پیج او نسبت به این پست انتقاداتی بود به سیاسی شدن یک برنامه هنری و طنز. وی در توضیح عکس منتشر شده نوشت: اين تصوير كه دورهمي هر ساله دوستان خوبم در هفته نامه چلچراغ در دفتر آقاي خاتمي است را براي دومين بار به اشتراك مي گذارم. تصويري كه تا كنون مابين همه پست هاي من بيشترين لايك را دارد. بهانه اين بار اما حضور دوست عزيز و هنرمند و طنزپردازم امير مهدي ژوله است به پاس حضور درخشانش در برنامه خوب خندوانه. براي او و همه حاضرين در اين عكس آرزوي سلامتي و طول عمر دارم.

ju1.jpg

فارغ از اینکه اجرای شب گذشته حیایی بهتر بود یا ژوله که قضاوت آن برعهده کسانی است که اجرای هر دو نفر را دیده باشند؛ موضوعی که ضرورت پرداختن به آن وجود دارد، نگاه سیاسی عده ای اصلاح طلب به هنر و هنرمندان است. با عینک سیاسی به همه پدیده ها نگاه کردن آفتی است که اصلاح طلبان خصوصا پس از حوادث سال 88 بیش از پیش به آن دامن زدند و نمونه آن منحصر به اجرای حیایی و ژوله نبود؛ آنان از کوچک ترین اتفاق در فضای کشور به دنبال بهره برداری سیاسی و جناحی هستند؛ در موضوع ذکر شده نیز به دنبال اجرای این دو نفر کمپین هایی در حمایت از ژوله به راه انداختند و رسما اعلام کردند به امین حیایی رای ندهید نه بخاطر اینکه او استند آپش خوب نبود فقط به خاطر اینکه در فیلم قلاده های طلا بازی کرده است(!) و قرار است منطق تمامیت خواهانه مدعیان آزادی بیان تا کجا ادامه داشته باشد؟!

۱۳۹۴/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...