نسخه چاپی

حدود 20 هزار كشته و زخمی نتیجه 6 ماه حملات سعودی به یمن

پایگاه اطلاع رسانی انصارالله در گزارشی اعلام كرد، حملات رژیم سعودی و متحدانش به یمن در 6 ماه گذشته منجر به كشته شدن 6090 تن و زخمی شدن 13552 نفر دیگر شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، مرکز دیدبان جنایات سعودی در یمن گزارشی از نتایج 180 روز حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان منتشر کرد و در آن تصریح کرد که در حملات عربستان سعودی و متحدانش به یمن طی 6 ماه گذشته منجر به کشته شدن 6090 نفر و زخمی شدن 13552 تن دیگر شده است.

این مرکز طی گزارش بیست و سوم خود که در جمع خبرنگاران قرائت شد و نسخه‌ای از آن در سایت رسمی جنبش انصارالله منتشر شد، تصریح کرده که در حملات عربستان1698 کودک و 1308 زن یمنی جان خود را از دست داده‌اند.

علاوه براین 1616 کودک و 1381 زن نیز زخمی شده‌اند و 3085 مرد هم کشته و 10555 تن نیز زخمی شدند.

براساس این گزارش، سعودی‌ها از سلاح‌های ممنوعه از جمله بمب‌های اعصاب و روان هم علیه مردم یمن استفاده کرده است.

مرکز دیدبان جنایات سعودی در یمن با اشاره به هدف قرار دادن اماکن مذهبی و تاریخی تصریح می‌کند که جنایات عربستان سعودی سابقه نداشته است.

این مرکز تصریح دارد که بیشترین حملات به استان‌های صعدة، صنعا، تعز، حجة، اب، البیضاء، ذمار، الجوف و الحدیدة بوده است و آمبولانس‌ها و خودروهای مواد غذایی و دارویی هم هدف قرار گرفته‌اند.

روز گذشته هم دکتر «تمیم الشامی» سخنگوی رسمی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که شمار کشته‌های تجاوز مستمر عربستان سعودی به یمن بالغ بر 5 هزار و 412 نفر است.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن با اشاره به اینکه تجاوز سعودی – آمریکایی به یمن موجب ایجاد یک مصیبت و بلای بزرگ دراین کشور شده است، افزود: 60 درصد زیرساختها و ساختاری بهداشت کشور از بین‌رفته و در واقع فلج شده است. عربستان تاکنون 7 بیمارستان را تخریب و تعطیل کرده است و تاکنون 89 مرکز بهداشت که یکی از آنها اضطراری بود کاملا نابود شده است.

۱۳۹۴/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...