نسخه چاپی

سازمان ملل از همه ظرفیتش برای توقف جنگ در یمن استفاده كند

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه كشورمان در تماس تلفنی نماینده ویژه دبیركل سازمان ملل در امور یمن از این سازمان خواست از همه ظرفیتش برای توقف جنگ و خونریزی در یمن، در آستانه عید قربان استفاده كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، در تماس تلفنی عصر شنبه ولد الشیخ، نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن و حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه درباره آخرین تحولات یمن تبادل‌ نظر شد.

ولد الشیخ احمد در این تماس با اشاره به آخرین تلاش‌ها برای گفت‌وگوهای سیاسی گروه‌های یمنی در مسقط بر ادامه این گفت‌وگوها تاکید کرد و گفت: حل بحران یمن راه‌حل نظامی ندارد و فقط از طریق سیاسی میسر است. همه طرف‌های خارجی و داخلی موثر در یمن باید به فضای ایجاد شده برای گفت‌وگوهای مستقیم گروه‌های یمنی کمک کنند تا آتش بس در این کشور هر چه زودتر برقرار شود.

وی لازمه برقراری صلح و ثبات در یمن را درک دوراندیشانه گروه‌ها و احزاب سیاسی از واقعیات موجود و توجه به منافع و خواسته‌های مردم دانست.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان با اشاره به افزایش حملات نظامی خارجی به یمن در روزهای اخیر گفت: اصرار بر استفاده از رویکرد نظامی، یک اشتباه محاسباتی است و به طور قطع به فضای ایجاد شده برای گفت‌وگوهای گروه‌های یمنی زیر نظر سازمان ملل آسیب می‌زند.

امیرعبداللهیان ضمن تشکر از تلاش‌های دبیرکل و نماینده ایشان افزود: عدم توفیق سازمان ملل در جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در یمن به جایگاه و اعتبار این سازمان در دفاع از حقوق بین‌المللی بشردوستانه لطمه وارد می‌کند و جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد سازمان ملل از همه ظرفیتش برای توقف جنگ و خونریزی در آستانه عید سعید قربان استفاده کند.

وی بر ارسال هر چه زودتر کمک‌های انساندوستانه به مردم آسیب دیده از جنگ در یمن تاکید کرد.

۱۳۹۴/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...