نسخه چاپی

تحریم بانك های لبنان به خاطر ایران

یك مقام بانك مركزی لبنان با اشاره به اتهام این مؤسسه به بخش بانكی این كشور در مصاحبه با روزنامه الاخبار گفت: این مؤسسه در حقیقت در راستای تـأمین هدف های صهیونیستی فعالیت می كند.

در حالی كه وزارت خزانه داری آمریكا اتهاماتی مبنی بر دست داشتن حزب الله لبنان در عملیات پولشویی مطرح كرده، یك مؤسسه آمریكایی كه افرادی از موساد در پشت پرده آن حضور دارند، توطئه جدیدی را علیه شبكه بانكی لبنان به بهانه همكاری با ایران طراحی كرده اند.

به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی 'الاخبار' روز چهارشنبه به نقل از نتایج تحقیقات سه ماهه یك مؤسسه آمریكایی موسوم به 'متحدان علیه ایران هسته ای' نوشت: این مؤسسه در گزارش اخیر خود مدعی شده كه فعالیت سیستم پولیشویی در بانك های لبنان با همكاری بخش بانكی و تحت نظر ایران و حزب الله با هدف حمایت از عملیات های پولشویی و سندهای قرضه مالی كشور، به صورت غیرقانونی فعال است.

این روزنامه لبنانی با اشاره به واكنش بخش بانكی لبنان به این نوع ادعاها ادامه داد: بخش بانكی لبنان در صدد ارسال جوابیه قانونی و مناسب به این گونه ادعاها و اتهامات است.

الاخبار با اشاره به گزارش این مؤسسه آمریكایی تأكید كرد: اعضا و مشاوران این مؤسسه بسیار قدیمی، در راستای تأمین هدف های رژیم صهیونیستی تلاش می كند و یكی از مشاوران این مؤسسه عضو سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی 'موساد' بوده است.

یك مقام بانك مركزی لبنان با اشاره به اتهام این مؤسسه به بخش بانكی این كشور در مصاحبه با روزنامه الاخبار گفت: این مؤسسه در حقیقت در راستای تـأمین هدف های صهیونیستی فعالیت می كند.

این روزنامه لبنانی به نقل از یكی از دست اندركاران بازار مالی با اشاره به اتهام این مؤسسه به بخش بانكی لبنان نوشت: این درخواست با هدف خدشه دار كردن معاملات بانكی كشور صورت گرفته ولی عملا هیچ گونه تأثیری بر روند معاملات مالی لبنان به وجود نخواهد آورد.

از سوی دیگر حزب الله لبنان روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اتهامات اخیر وزارت خزانه داری آمریكا مبنی بر دست داشتن این حزب در عملیات پولشویی و تجارت مواد مخدر را كذب محض دانست.

حزب الله لبنان افزود: اتهامات وزارت خزانه داری آمریكا در راستای سلسله حملات این كشور علیه حزب الله با هدف خدشه دار كردن چهره این حزب تلقی می شود.

۱۳۹۱/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...