نسخه چاپی

چند نفر در جهان بیكارند؟

سازمان جهانی كار با اعلام اشتغال ۷۸۰ میلیون فقیر در بازار كار كشورهای مختلف، از افزایش تعداد بیكاران به ۲۰۱ میلیون نفر خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مهر: سازمان جهانی کار با اعلام اشتغال ۷۸۰ میلیون فقیر در بازار کار کشورهای مختلف، از افزایش تعداد بیکاران به ۲۰۱ میلیون نفر خبر داد.

سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود با تاکید بر اینکه تعداد افراد بیکار در سطح جهان به ۲۰۱ میلیون نفر رسیده است، اعلام کرد: سطح بیکاری کشورها هنوز به میزان پیش از بحران مالی جهانی بازنگشته است.

این سازمان همچنین تعداد جوانان بیکار در کشورهای مختلف جهان را ۷۴ میلیون نفر اعلام کرد. مسئله کیفیت شغل نیز مطرح است که این موضوع باعث شده تا بیش از نیمی از کل نیروی کار جهان در اقتصاد غیررسمی فعالیت داشته باشند.

از سویی هم اکنون ۷۸۰ میلیون زن و مرد فقیر در بازار کار وجود دارند که کمتر از ۲ دلار در روز درآمد دارند. مسائل بیکاری و فقر می طلبد تا از سوی کشورها برنامه های مناسبی برای رشد اقتصادی و کار مناسب پایه ریزی شود.

یک راه برای بازگشت به اقتصاد قوی این است که قراردادهای کارکنان رسمی شود. هم اکنون بیش از ۷۰ درصد جمعیت جهان از خدمات تامین اجتماعی برخوردار نیستند و تنها ۱۲ درصد کل کارگران جهان از مزایای بیمه بیکاری برخوردار می شوند.

همچنین تنها حدود نیمی از تمامی افراد در سن بازنشستگی، حقوق بازنشستگی دریافت می کنند و نزدیک به ۴۰ درصد از جمعیت جهان فاقد هرگونه سیستم حمایتی برای استفاده از طرح های بهداشتی و یا حقوق بازنشستگی هستند.

سازمان جهانی کار در حال اجرای پروژه ای در زامبیا است تا بتوان حمایت هایی از ۷۷ درصد فقیر ساکن در مناطقی از این کشور از طریق کشت سویا، کشاورزی و ماهیگیری انجام داد. بدون انجام کار مناسب و معقول، پایان دادن به فقر و گرسنگی در جهان و اطمینان از سلامت و برابری برای همه؛ ممکن نخواهد بود.

۱۳۹۴/۶/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...