نسخه چاپی

استان ركورددار بی‌ سوادی در كشور

مدیركل آموزش و پرورش كردستان بر ایجاد عزم ملی برای ریشه‌كنی بی‌سوادی در استان تأكید كرد و گفت: تاكنون تلاش‌های زیادی برای ریشه‌كنی بی‌سوادی در این استان صورت گرفته است اما متأسفانه هنوز بی‌سوادان این استان آمار بالایی دارند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بر ایجاد عزم ملی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان تأکید کرد و گفت: تاکنون تلاش‌های زیادی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در این استان صورت گرفته است اما متأسفانه هنوز بی‌سوادان این استان آمار بالایی دارند.

«رشید قربانی» در نشست شورای سوادآموزی استان اظهار کرد: استان کردستان به‌علت شرایط خاص جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی یکی از استان‌های دارای آمار بالای بی‌سوادی در کشور است.

وی افزود: تاکنون تلاش‌های زیادی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در این استان شده است اما متأسفانه هنوز بی‌سوادان این استان آمار بالایی دارند و این استان هنوز یکی از استان‌های رده‌ی پائین کشور از نظر باسوادی است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان این‌که این موضوع دارای اهمیت زیادی بوده و همواره مورد تأکید رهبری و دولت نیز قرار گرفته است، گفت: ریشه‌کنی بی‌سوادی بدون کمک و یاری مردم و دیگر دستگاه‌های خدمت‌رسان میسر نمی‌شود.

قربانی تصریح کرد: کمک و عزم همگانی برای از بین بردن این معضل ملی نیاز است که اگر مورد غفلت واقع شود، عوارض و پیامدهای آن همه جامعه را در برخواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: چالش در این بخش می‌تواند سبب آسیب رساندن به سایر بخش‌های اجتماع شود و از همین‌رو برطرف کردن این نقص در استان باید مورد توجه همه قرار گیرد و با عزمی همگانی برای ریشه‌کن کردن آن بکوشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه این امر امروز به‌خوبی مورد توجه قرار گرفته و مشوق‌های زیادی برای بی‌سوادان در نظر گرفته شده و شرایط لازم برای ریشه‌کنی بی‌سوادی نیز میسر شده است.

قربانی با اشاره به این‌که در این زمینه مشکل کمبود بودجه وجود ندارد، یادآور شد: ریشه‌کنی بی‌سوادی باید به دغدغه‌ای همگانی تبدیل شود تا استان فرهنگی کردستان بتواند از این معضل رهایی یابد.

۱۳۹۴/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...