نسخه چاپی

خروج هواپیما از باندفرودگاه تبریز به خیر گذشت

مدیركل فرودگاه های آذربایجان شرقی اعلام كرد یك فروند هواپیمای مسافربری شركت 'ایرتور' كه از مشهد عازم تبریز بود، هنگام دور زدن در باند فرودگاه بین المللی 'شهید مدنی تبریز' اندكی از مسیر پرواز (باند) خارج شد اما حادثه ای نداشت.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، «مصطفی صفایی» عصر دوشنبه به ایرنا گفت: این هواپیمای مسافربری به شماره پرواز 900 مدل ام. بی با 150 سرنشین از مشهد پرواز کرده بود و پس از رسیدن به تبریز در ساعت 12:30 ظهر امروز، چرخ جلو آن هنگام دور زدن در باند فرودگاه از آسفالت خارج شد و به خاکی رفت.
صفایی، خوب دور نگرفتن هواپیما را دلیل بروز این حادثه دانست و ادامه داد: پس از این اتفاق، مسافران و بار هواپیما تخلیه شدند و سرنشینان هواپیما در صحت کامل به سر می برند.
وی تاکید کرد «خروج چرخ از باند آسفالت اتفاق خاصی نیست» و افزود: هواپیما با استفاده از خودرو ویژه به پارکینگ فرودگاه بین المللی شهید مدنی انتقال داده شد.
فرودگاه 65 ساله و بین المللی شهید مدنی تبریز در شمال غرب شهرستان تبریز و در ارتفاع 1494 متری از سطح دریا در زمینی به وسعت 420 هکتار واقع شده است.
مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی یادآور شد: منتظر ورود متخصصان سازمان هواپیمایی کشوری هستیم تا پس از کنترل و بازرسی هواپیما اجازه پرواز به آن داده شود.
فرودگاه تبریز در سال 1329 شمسی با ماموریت ارایه خدمات هوایی، پروازهای برنامه ای و غیربرنامه ای، آموزشی و نظامی بر پایه ضوابط سازمان جهانی هوانوردی (ایکائو) راه اندازی شد.
این فرودگاه در سال 1378 به عنوان یکی از فرودگاه های درجه یک کشور انتخاب شد و از آن تاریخ به عنوان یکی از چهار فرودگاه آسمان باز ایران (Open Sky) به پروازهای داخلی و خارجی و عبوری خدمات می دهد.
این فرودگاه هم اکنون نزدیک به 200 پرواز داخلی و 20 پرواز خارجی در هفته دارد و دارای یک فرودگاه اقماری به نام فرودگاه سهند است.

۱۳۹۴/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...