نسخه چاپی

احتمال حمله پهپادی داعش به مكان‌های مهم انگلیس

مقام‌ها و كارشناسان امور دفاعی، امنیتی انگلیس از احتمال بكارگیری پهپاد از سوی عناصر داعش برای حمله به مكان‌های مهم این كشور خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از فارس، مقام‌ها و کارشناسان امور امنیتی انگلیس به طور فزاینده‌ای نگران استفاده احتمالی عناصر رخنه کرده داعش به این کشور و استفاده از پهپاد برای حمله به مکان‌ها و ساختمان‌های مهم انگلیس هستند.

به نوشته روزنامه انگلیسی «دیلی رکورد» کارشناسان امور دفاعی عنوان می‌کنند عناصر داعش ممکن است با کمک پهپاد به ساختمان های مهم انگلیس حمله کنند.

این در حالی است که یک پهپاد در انگلیس بصورت آنلاین یا از فروشگاه‌های سطح شهر با قیمت کمتر از 1000 پوند قابل خریداری است و بنابر این دسترسی به این فن‌آوری راحت است.

از سویی دیگر پهپادهای گرانتر قادر به هدایت از راه دور با کمک سامانه موقعیت یاب هستند و این امکان را دارند موانع امنیتی را دور زده و این بر تهدید بودن آن‌ها می‌افزاید.

یک مقام وزارت دفاع انگلیس در این زمینه گفت که دولت این کشور نیروی ویژه هشدار دهنده را برای بررسی ایجاد مانع در عدم حمله پهپادها ایجاد کرده است.

این مقام وزارت دفاع انگلیس در این زمینه گفت: «پرواز یک پهپاد در فراز خیابان آکسفورد مهم نیست اما این که در فراز کدام ساختمان می‌خواهد پرواز کند و چه موادی در آن ها بار گذاری شده باشد مهم است.»

«استیفن ویلیامز» مدیر شرکت اطلاعات فن آوری « Selex ES» در این زمینه گفت: «دستگاه منفجره تعبیه شده در یک پهپاد اینک تهدیدی جدی هستند.»

پیشتر نیز مقام‌های انگلیسی اعلام داشته بودند که 3 هزار داعشی انگلیسی اینک در این کشور حضور دارند.

۱۳۹۴/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...