نسخه چاپی

«شرح اسم» به زبان تركی استانبولی منتشر شد

عکس خبري -«شرح اسم» به زبان ترکي استانبولي منتشر شد

«شرح اسم» كه عنوان كتابی از زندگینامه مقام معظم رهبری است به زبان تركی استانبولی ترجمه و توسط ناشری ترك در تركیه منتشر شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «شرح اسم» عنوان کتابی است از زندگینامه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، به زبان ترکی استانبولی در ترکیه منتشر شد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این اثر فرهنگی در خصوص زندگینامه رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال 1318 تا 1357 توسط «اسماعیل بندری» از محققان و مترجمان ترکیه‌ای و علاقه‌مند به انقلاب اسلامی از فارسی به ترکی استانبولی ترجمه و به همت انتشارات کوثر ترکیه به زیور طبع آراسته شده است.

از جمله اهداف ترجمه ترکی استانبولی کتاب «شرح اسم» می‌توان به بهره‌مندی محققان و پژوهشگران و علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب و تاریخ انقلاب و ایران از کشور ترکیه اشاره کرد.

محتویات این کتاب به زبان فارسی، توسط هدایت‌الله بهبودی به رشته تحریر درآمده و توسط مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی در خصوص زندگینامه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از بدو تولد تا سال‌های کودکی و نوجوانی و همچنین، کارنامه‌ای مختصر از آغازین کنش‌های سیاسی و اجتماعی ایشان تا پیروزی انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

در بخشی از این کتاب به نقش و موقعیت استثنایی معظم له پس از پیروزی انقلاب اسلامی که بی‌تردید یکی از عالمان تاثیرگذار در تبیین و ترویج اندیشه سیاسی اسلام و بر آمدن انقلاب اسلامی ایران هستند، اشاره دارد.

مؤلف این کتاب بر دو منبع تکیه داشته است که به ترتیب شامل اسناد و خاطرات است. در بخش خاطرات نیز به دو منبع شامل می‌شود و نخستین منبع خاطرات مفصلی است که ایشان در گفتگو با مرکز اسناد انقلاب اسلامی بازگو کرد‌ه‌اند که فاصله زمانی تولد تا سال 1342 را در بر می‌گیرد و دیگری خاطراتی است که توسط محمدعلی آذرشب و به زبان عربی تدوین و منتشر شده است.

همچنین، در کنار این دو منبع بخش قابل توجهی از منبع دیگری نیز بهره می‌برد که شامل گفته‌ها و نوشته‌هایی است که در طول سالیان اخیر، به ویژه پس از رهبری ایشان توسط همدرسان، شاگردان، مبارزان همصف و دوستان ایشان بیان شده است.

۱۳۹۴/۶/۳۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...