نسخه چاپی

نرخ ارز كاهش نمی‌یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این كه نرخ واقعی ارز در همین حدود است، افزود: نباید انتظار دیگری از نرخ ارز داشته باشیم و بعید می‌دانم حتی با اجرای برجام ،نرخ ارز تا پایان امسال افت قابل توجهی كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمدرضا نعمت‌زاده در نشست خبری شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در مورد پیشنهاد گمرک برای کاهش واردات خودرو اظهار داشت: این پیشنهاد فقط مربوط به خودروهای گران‌قیمت و 2500‌سی‌سی به بالا بوده است.

وی افزود: ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت هم روی این موضوع کار کرده و پیشنهاد داده بودیم، زیرا هم‌اکنون واردات این خودروها ممنوع است و برخی معتقدند چون برخی دستگاه‌ها نیاز به این نوع خودروها هستند، باید با تعیین تعرفه وارد شود.

نعمت‌زاده تصریح کرد: در مجموع بعید می‌دانم تصمیم جدیدی برای تغییر تعرفه واردات خودرو گرفته شود و همیشه نظرات کارشناسی در این زمینه وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره نوسان نرخ ارز گفت: برای نرخ ارز نوسان جدی نخواهیم داشت و روند 6 ماه گذشته نشان می‌دهد که تمام مسائلی که وجود دارد، مانند تحریم دامنه نوسان محدود است و ما بهترین شرایط را داریم.

وی با بیان اینکه نرخ واقعی ارز در همین حدود است، افزود: نباید انتظار دیگری از نرخ ارز داشته باشیم و بنده بعید می‌دانم حتی با اجرای توافق برجام نرخ ارز تا پایان امسال افت قابل توجهی داشته باشد.

وی درباره مشکلات به وجود آمده برای پیمانکاران ایرانی در عراق، گفت: عراق به دلیل کاهش درآمد نفت، نتوانسته بدهی‌های خود را به پیمانکاران ایرانی پرداخت کند.

نعمت زاده افزود: ما به دنبال حل این مشکل هستیم زیرا پیمانکاران ایرانی براساس پیش‌بینی وصول درآمدها از قرض‌ کرده‌اند، اما این درآمدها وصول نشده است.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با بانک مرکزی، تصریح کرد: در نتیجه این مذاکرات، بانک مرکزی به بانک توسعه صادرات، پرداخت تسهیلات به این پیمانکاران را ابلاغ کرد، اما همچنان مشکلات تضمین تسهیلات وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با کمک بانک مرکزی و صندوق ضمانت صادرات، به راهکارهایی برای حل این مشکل رسیدیم که هفته آینده به هیات دولت ارائه خواهد شد.

۱۳۹۴/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...