نسخه چاپی

ايران در نامه‌هايي به دبيركل و رئيس شوراي امنيت سازمان ملل خواستار شد

در واكنش به اتهامات جدید رژیم صهیونیستی علیه كشورمان

عکس خبري -ايران در نامه‌هايي به دبيرکل و رئيس شوراي امنيت سازمان ملل خواستار شد

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیركل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل در واكنش به اتهامات جدید رژیم صهیونیستی علیه كشورمان، تصریح كرد: سازمان ملل به جای صادر كردن بیانیه‌های غیرواقعی و متهم كردن دیگران، از این رژیم بخواهد تا به اقدامات غیرقانونیش پایان دهد.

به گزارش نمانیوز، "محمد خزاعی" سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک در نامه‌ای خطاب به "کوجو منان" رئیس شورای امنیت سازمان ملل و "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص اتهامات جدید رژیم صهیونیستی علیه ایران تصریح کرد که وقت آن است که جامعه جهانی و شورای امنیت، به جای صادر کردن و توزیع بیانیه‌ها و نامه‌های نادرست و متهم کردن دیگران، از این رژیم بخواهد که فوراً هرگونه اقدامات غیرقانونی شامل ترورهای مخفیانه و سیاست‌های تهدید‌آمیز و انجام هرگونه اقدامات تروریستی که علیه مردم دیگر انجام می‌دهد را پایان دهد.

متن نامه به شرح زیر است:

نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص اتهامات جدید رژیم اسرائیل علیه ایران

بسم‌الله الرحمن الرحیم

۲۲ فوریه ۲۰۱۲

عالیجناب

با اشاره به نامه نماینده رژیم اسرائیل به تاریخ ۱۵ فوریه ۲۰۱۲ (به شماره S/2012/92)، که در آن اتهامات و ادعاهایی بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح شد و پیرو نامه‌های قبلی اینجانب به شورای امنیت سازمان ملل (شامل نامه‌ها‌یی که در اسناد وجود دارد: به شماره S/2012/27 و S/2010/634)، مطالب زیر را بیان می‌کنم:

جمهوری اسلامی ایران به طور قطع اتهامات مربوط به هرگونه مشارکت مقامات یا سازما‌ن‌های این کشور در عملیات تروریستی اخیر علیه اهداف اسرائیل در شماری از کشورها از جمله تایلند، هند، گرجستان یا آذربایجان را که رژیم اسرائیل مدعی شده که ایران آن را صورت داده، رد می‌کند و تمامی این ادعاها بر اساس اطلاعات اشتباه و گمراه ‌کننده‌ای است که توسط این رژیم مطرح شده است.

ایران به روشنی تمامی اشکال و جنبه‌های اقدامات تروریستی در هر کجا و توسط هر شخصی که رخ داده باشد را محکوم می‌کند. ایران خود در معرض اقدامات تروریستی قرار دارد و به واسطه حمایت‌های آشکار رژیم اسرائیل از گروه‌ها و عناصر تروریستی، متضرر اقدامات تروریستی علیه دانشمندان خود شده است.

طبق شواهد به دست آمده از جمله اعترافات عوامل عملیات‌های تروریستی اخیر علیه دانشمندان هسته‌ای ایران، رژیم اسرائیل مغز متفکر چنین اقدامات منزجرانه‌ای بوده و زمینه آموزش‌، تجهیزات و اقدامات لجستیکی را برای تروریست‌ها فراهم می‌کرده است. چنین اقداماتی به همراه نسبت دادن چنین اقدامات خشونت آمیزی (به دیگران) بخشی از یک بازی جنگی است که توسط این رژیم علیه ایران صورت گرفته است. حتی مقامات اسرائیلی این واقعیت و ادعا را انکار نمی‌کنند که ترور دانشمندان ایرانی بخشی از تلاش برای ایجاد اخلال در برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران است.

این رژیم برای رسیدن به این هدف، عملیات‌های گسترده‌ای از عملیات مخفی، جنگ سایبری، جنگ روانی و ترور دانشمندان هسته‌ای گرفته تا تهدید ایران به حمله نظامی را صورت داده است.

در همین راستا، این رژیم تلاش‌های تروریستی مخفیانه و اقدامات ترویستی یا به طور دقیق‌تر "عملیات گمراه‌کننده‌ای" را انجام و این عملیات را به دیگران نسبت می‌دهد، همانند آنچه که در ۱۹ فوریه ۲۰۱۰ در دبی به وقوع پیوست و حتی اقدام به جعل گذرنامه‌ برخی کشورهای دوست این رژیم کرد.

دولت جمهوری اسلامی ایران هیچ معیار متناقضی در مواجهه با تروریسم و نسبت دادن اقدامات تروریستی مخفیانه به دیگران را اعمال نمی‌کند. تمامی این اقدامات نقض واضح کنوانسیون‌های بین‌المللی است و بنابراین آنهایی که مسئول این اقدامات هستند باید پیامدهای آن را متحمل شوند. اگر رژیم اسرائیل مسئول جرایمی است که در تاریخچه کوتاه هستی‌اش انجام داده و این اقدامات در درجه اول اشغال قلمرو افراد دیگر است، بدون شک، ما تحمل نمی‌کنیم که امروز شاهد جنایات بعدی این رژیم باشیم. این جنایات نه تنها نمایانگر ماهیت تهاجمی و جنگ‌طلبی رژیم اسرائیل است، بلکه نقض خشونت‌آمیز قوانین بین‌المللی و بنیادی‌ترین قوانین منشور سازمان ملل می‌باشد و باید پاسخ واضح و قطعی از سوی سازمان ملل به ویژه شورای امنیت این سازمان به این رژیم داده شود.

متأسفانه، مصونیتی که این رژیم برای انجام چنین جرایمی دارد، آن را جسورتر کرده که به مقابله با اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین قوانین و قواعد بین‌المللی و منشور سازمان ملل ادامه داده و حتی آن را افزایش دهد. وقت آن است که جامعه جهانی و شورای امنیت، به جای صادر کردن و توزیع بیانیه‌ها و نامه‌های غیرواقعی و متهم کردن دیگران، از این رژیم بخواهد که فوراً هرگونه اقدامات غیرقانونی شامل ترورهای مخفیانه و سیاست‌های تهدید‌آمیز و انجام هرگونه اقدامات تروریستی که علیه مردم دیگر انجام می‌دهد را پایان دهد. بسیار سپاسگذار می‌شوم اگر این نامه به عنوان سند شورای امنیت توزیع شود.

۱۳۹۰/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...