نسخه چاپی

الجزیره صدها كارمند خود را اخراج می‌كند

الجزیره قطر كه به تعبیر محافل سوری و عراقی یكی از مهمترین رسانه‌های فتنه‌گر و عامل تشدید ناامنی،كشتار و ویرانی در منطقه به ویژه در سوریه و عراق به شمار می‌رود،با بحران مالی شدید روبرو شده كه برای حل آن به اخراج گسترده كاركنانش متوسل شده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حالتی از نگرانی و تنش کارکنان موسسه‌ای را فرا گرفته است که در پایان قرن گذشته به شهرت فراوانی دست یافته بود و روند اخراج کارکنان و بسته شدن شبکه‌های ماهواره‌ای این موسسه همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی‌ها حاکی از ادامه این روند است.

شبکه رسانه‌ای الجزیره قطر از مشکلات متعددی رنج می‌برد به طوری که ناظران و کسانی که اوضاع الجزیره را دنبال می‌کنند، اوضاع و آینده این شبکه را نگران‌کننده توصیف می‌کنند، زیرا موسسه الجزیره به روند اخراج کارکنان خود ادامه می‌دهد، این در حالی است که پیشتر موسسه الجزیره از باثبات‌ترین موسسات رسانه‌ای از نظر شغلی به شمار می‌رفت.

روزنامه گاردین انگلیس روز چهارشنبه گزارشی از اقدام مسئولان شبکه‌های وابسته به موسسه الجزیره قطر در لغو قراردادهای صدها نفر از کارکنان خود به سبب افزایش هزینه‌های موسسه و تمایل دوحه به کاهش هزینه‌ها با توجه به کاهش بهای نفت و گاز منتشر کرده است.

این روزنامه نوشت یکی از سخنگویان شبکه الجزیره حاضر به هیچ گونه اظهار نظر درباره این خبر نشده، اما گفته است قطعا اتفاقاتی رخ خواهد داد.

گاردین به نقل از منابعی در موسسه الجزیره قطر نوشته است که مسئولان الجزیره طی روزهای اخیر درباره کاهش هزینه‌ها و دستمزد و اینکه چه کسانی از الجزیره اخراج خواهند شد، نشست برگزار کرده اند و نامه‌های داخلی(درباره اخراج) آماده شده و پس از تعطیلات عید قربان برای تمام کارکنان الجزیره ارسال خواهد شد و آنها را در جریان کاهش هزینه‌ها که ضروری است، قرار خواهد داد.

در چارچوب فشارها برای کاهش و کنترل بودجه، موسسه الجزیره چند شبکه‌ای را که اخیرا افتتاح کرده بود، تعطیل می‌کند و از افتتاح شبکه‌هایی که قرار بود، افتتاح کند، خودداری خواهد کرد.

به همین سبب حالتی از نگرانی و تنش، کارکنان این موسسه را که در پایان قرن گذشته به شهرت گسترده‌ای رسیده بود، با ادامه روند اخراج کارکنان و بسته شدن شبکه‌های وابسته به این موسسه فرا گرفته است.

به نظر می‌رسد تعداد نهایی کارکنانی که اخراج خواهند شد، بسیار بیشتری از رقمی است که علنا اعلام می‌شود و ممکن است به بیش از هزار نفر یعنی حدود یک چهارم کارکنان موسسه برسد که تعدادشان در حال حاضر پنج هزار نفر است که بیشتر آنها در شبکه الجزیره عربی فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام/ر

۱۳۹۴/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...