نسخه چاپی

تعطیلی یكی از دانشكده‌های پزشكی دانشگاه آزاد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای كیفی‌سازی آموزش پزشكی از تعطیلی یكی از دانشكده‌های علوم پزشكی دانشگاه آزاد اسلامی در كشور خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی امروز یکم مهر ماه در حاشیه برگزاری همایش میثاق مهر در حرم مطهر رضوی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص نتایج برنامه‌های این وزارتخانه برای کیفی‌سازی آموزش پزشکی در سطح دانشگاه‌های غیر دولتی، اظهار کرد: در سال جاری یکی از دانشکده‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تعطیل شد با این حال از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی که تعداد صندلی‌های خود را در حوزه آموزش پزشکی با موافقت خودشان و با بررسی ما کاهش داده‌اند، تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد تعداد صندلی‌های خود در حوزه آموزش پزشکی را از 27 هزار به 9000 صندلی کاهش داده و این به آن معناست که دکتر میرزاده ریاست این دانشگاه نیز بر کیفی‌سازی آموزش‌ها تاکید دارد.

قاضی‌زاده هاشمی بدون اشاره به نام دانشکده‌ تعطیل شده گفت: از سال جاری نام این دانشکده در دفترچه کنکور نخواهد آمد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص مشکلات صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور، عنوان کرد: منابع کافی برای امکانات رفاهی، ساخت خوابگاه و حتی تغذیه دانشجویان تخفیف داده نشده و آنچه که وزارت بهداشت برای این منظور تخفیف می‌دهد تنها مربوط به 90 هزار دانشجو بوده در حالی که تعداد دانشجویان کنونی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور 180 هزار دانشجو است. معنی این رقم این است که باید به طریقی این هزینه را تهیه کنیم. منابع ما برای ساخت خوابگاه محدود است. با این حال معاونت دانشجویی وزارت بهداشت تاکید کرده که در صورت ساخت خوابگاه توسط خیران تا 30 درصد از این کمک‌ها حمایت خواهد کرد.

وی در پایان تصریح کرد: این 30 درصد در قالب 20 میلیارد تومان اعتباری که معاون دانشجویی وزارت بهداشت در اختیار دارد به کمک‌های خیران برای ساخت خوابگاه اعطا خواهد شد.

۱۳۹۴/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...