نسخه چاپی

استقبال دمشق از پایگاه نظامی روسیه در سوریه

«ریاض حداد» سفیر دمشق در مسكو در سخنانی تأكید كرد اگر روسیه خواهان ایجاد یك پایگاه نظامی در بندر لاذقیه باشد، سوریه از آن استقبال می كند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری سانا، «ریاض حداد» سفیر سوریه در روسیه در سخنانی از وجود پایگاه نظامی روسیه در سوریه استقبال کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه گفت: اگر مسکو تصمیم بگیرد که یک پایگاه نظامی در بندر لاذقیه داشته باشد، دمشق از این تصمیم استقبال می کند.

سفیر سوریه در روسیه ادامه داد: بدون شک این اقدام، گامی در جهت مبارزه با داعش در سوریه بوده و مورد موافقت ماست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح اخیر روسیه مبنی بر تشکیل ائتلاف منطقه ای برای مبارزه با داعش گفت: تشکیل این ائتلاف، خوبی است و بر خلاف ائتلاف بین المللی ضد داعش، مبارزه با این گروه تروریستی را در پیش خواهد گرفت.

پیشتر روزنامه الدیار لبنان در گزارشی در خصوص پایگاه نظامی روسیه در لاذقیه سوریه نوشته بود: این روزها فرودگاه «جبله» واقع در استان لاذقیه سوریه به روی خبرنگاران بسته شده و هیچ خبرنگاری حق ورود به این فرودگاه و فیلمبرداری در آن را ندارد.

در همین راستا این روزنامه در گفتگویی با یکی از فرماندهان نیروی هوایی ارتش سوریه سؤالاتی را در خصوص این فرودگاه مطرح کرد که خلاصه پاسخ های داده شده به این سؤالات به شرح ذیل است:

ـ اراضی واقع در اطراف فرودگاه «جبله» به مساحت ۱۴۰ هکتار توسعه یافته است.

​ـ طول باند این فرودگاه به ۴ کیلومتر و عرض آن به ۱۰۰ متر افزایش یافته است.

ـ مکانی زیر فرودگاه و در زیر زمین برای نگهدای هواپیماها ساخته شده که ظرفیت نگهدای از ۲۵ هواپیما را دارد.

ـ عمق این مکان به ۲۵ متر می رسد و علت آن هم این است که هیچ موشکی قادر به شکافتن عمق ۲۵ متری در زیر زمین نیست.

ـ روسیه متعهد به ساخت فرودگاه «جبله» به گونه ای که نیمی از آن پایگاه هوایی این کشور باشد، شده است؛ پایگاهی که قادر است «هواپیمای غول‌پیکر آنتونوف ۲۲۵»، «سوخو ۳۵» و «میگ ۳۱» از پیشرفته ترین هواپیماهای ارتش روسیه را در خود جای دهد.

ـ ارتش سوریه نیز هواپیماهای خود در این فرودگاه را حفظ خواهد کرد.

منبع: مهر

۱۳۹۴/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...