نسخه چاپی

نارضایتی مهاجر ایرانی‌تبار از گستاخی انگلیسی ها

جوان 25 ساله ایرانی‌تبار به پاسگاه پلیس منچستر رفته و ادعا كرد كه مهاجر غیرقانونی است تا این كه پلیس وی را از شر مردم «خشن و گستاخ» خلاص كند و به ایران بازگرداند.

به گزارش نما به نقل از فارس، «آرش آریا» مهاجر ایرانی‌تبار که حدود 10 سال است در انگلیس زندگی می‌کند، دیروز (چهارشنبه) به پاسگاه پلیس رفت و تلاش کرد با ادعای «مهاجر غیرقانونی بودن»، پلیس انگلیس را به اخراج خود از جزیره مجبور کند.

بر اساس گزارش روزنامه تلگراف، پلیس با منزل این جوان تماس می‌گیرد و پس از مشخص شدن قانونی بودن حضور وی در انگلیس، وی را آزاد می‌کند.

آریا علت این رفتار خود را بیزاری از «خشونت و گستاخی» مردم شهر منچستر و ناتوانی در یافتن کار عنوان کرده است.

این جوان ایرانی‌تبار گفته: «مردم منچستر از ما استقبال نمی‌کنند ... من تلاش خود را می‌کنم که حرف ها و خشونت این مردم را نادیده بگیرم ولی دیگر خسته شده‌ام ... اینجا احترامی که باید را به من نمی گذارند.»

آریای 25 ساله درد دل خود را با خبرنگار تلگراف اینگونه بیان کرد: «من سعی کردم که مودب باشم و دوستانه رفتار کنم ولی مردم فقط به من می‌خندیدند و به من نگاهی عجیب داشتند فقط چون من یک خارجی بودم.»

این جوان ایرانی در ادامه مشکلات خود در انگلیس را اینگونه توصیف کرد: «الان کاری ندارم، قبلا به عنوان خدمتکار در یک رستوران کار می‌کردم ولی کسی به من سفارش نمی‌داد فقط چون یک خارجی بودم.»

آریا ادامه داده: «من الان از کمک‌های دولت برای بیکاران استفاده می‌کنم ولی این را نمی‌خواهم، من سالم‌ام و می‌خواهم کار کنم.»

آریا برنامه خود برای آینده را اینگونه شرح داده: «می‌خواهم به شیراز برگردم. مادرم می‌خواهد اینجا در انگلیس بماند ولی در ایران عمه و خویشاوندانم از من مراقبت خواهند کرد.»

وی ادامه داده: «فقط منتظرام گذرنامه‌ام آماده شود و پس از تهیه بلیط، زندگی خود را در بیرون از اینجا آغاز کنم.»

2 سال پیش بود که «بیژن ابراهیمی» معلول ایرانی‌تبار در شهر بریستول به دست نژادپرست‌ها تا سرحد مرگ کتک خورد و سپس جسد نیمه‌جانش در مقابل چشمان همسایه‌هایی که داشتند با دوربین تلفن‌هایشان فیلم یادگاری می‌گرفتند، به چند لیتر بنزین آغشته شد و سوخت.

پلیس محله بعداً عذرخواهی کرد که به التماس‌های بیژن در پشت تلفن توجه نکرده است.

۱۳۹۴/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...