نسخه چاپی

روسیه: حذف بشار اسد از سوریه ناممكن است

«دیمیتری پسكوف» سخنگوی رییس جمهوری روسیه تاكید كرد: حذف «بشار اسد» از قدرت در سوریه و روند مذاكرات برای آینده سیاسی این كشور ناممكن است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، پسکوف امروز (پنجشنبه) در باره اظهارات «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان مبنی بر حضور اسد در روند مذاکرات حل بحران سوریه، اظهار کرد: این دیدگاه منطبق بر مواضع مسکو و همچنین تاکید بر درستی مواضع « ولادیمیرپوتین» رییس جمهوری روسیه است.
سخنگوی کرملین گفت: حذف مصنوعی اسد از قدت در سوریه روند حل و فصل بحران را غیرسازنده می کند، درصورتی که باید وضعیت کنونی این کشور پایان یابد.
وی همچنین گزارش ها و اخبار رسانه های غربی در مورد احتمال بمباران مواضع داعش در سوریه توسط جنگنده های روسیه را نادرست خواند و گفت تصمیم یا بحثی در این باره صورت نگرفته است.
از زمانی که آمریکا و چند کشور غربی و عربی با حمایت های گسترده مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی از گروه های تروریستی تندرو از جمله داعش و جبهه النصره، تروریست ها را برای آغاز جنگ شهرها به سوریه اعزام می کردند، روسیه و ایران خواستار پایان این روند و آغاز فعالیت های مسالمت آمیز بحران سوریه بود.
با گذشت بیش از چهار سال از این مخالفت ها، سرانجام آمریکا هفته گذشته با اعلام رسمی پذیرش راهکار ایران و روسیه اعلام کرد که می خواهد با اولویت نابودی تروریست ها، با تهران و روسیه همکاری و مذاکره کند و بر خلاف قبل که تاکید می کرد حذف «بشار اسد» از قدرت پیش شرط هر گونه مذاکره ای است، خواست مردم سوریه و نتیجه نهایی مذاکرات طرف های سوری را در این زمینه تعیین کننده خواند.

۱۳۹۴/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...