نسخه چاپی

وضعیت خانواده‌ زندانیان بهبود می‌یابد

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده‌ نهاد ریاست جمهوری گفت: قرار است به زودی تفاهم نامه‌ای میان این معاونت و سازمان زندان‌ها به منظور بهبود وضعیت خانواده‌های زندانیان كشور منعقد شود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس اطهره نژادی با اعلام این خبر اظهارکرد: این تفاهم نامه قرار است به زودی و در یک فرصت مناسب امضاء شود.

وی با اشاره به انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان گفت: این انجمن بر اساس قانون یکی از بازوهای سازمان زندان‌ها برای رسیدگی به وضعیت خانواده‌های زندانیان است. اگر امسال بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌ همه انجمن‌های حمایت از زندانیان به طرح خوبی برسیم، دستاورد بزرگی خواهیم داشت.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده‌ نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه ما حمایت از جامعه مدنی را در دستور کار خود داریم، اظهارکرد: آنها باید طرح‌های دقیق و تخصصی داشته و از شاخص‌های درستی برای پایش برخوردار باشند تا بتوان نتیجه عملکرد آنها را در جامعه دید.

وی در ادامه گفت: یکی از طرح‌هایی که پیشنهاد شد و در جهت دغدغه‌های معاونت امور زنان محسوب می‌شد حمایت از توانمندسازی اقتصادی خانواده زندانیان بود. خانواده‌های زندانیان دو روی سکه هستند. از یک طرف می‌توانند سرمایه انسانی بسیار خوبی برای کشور باشند و از سوی دیگر پتانسیل تبدیل شدن به آسیب را دارند. وظیفه ما در حوزه زنان و خانواده تقویت بنیان خانواده و کمک به استحکام و پایداری خانواده‌های زندانیان است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده‌ نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: اگر پدر خانواده‌ای زندانی شده و خانواده منبع درآمدی نداشته باشد دچار مشکلات متعددی می‌شود البته ممکن است بخشی از این خانواده‌ها تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) قرار بگیرند؛ اما این حمایت‌ها رویکرد توسعه‌ای و توانمندسازی ندارد. بنابراین با همکاری انجمن حمایت از خانواده زندانیان طرحی را به صورت آزمایشی در شش استان البرز، تهران،‌خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان و سیستان و بلوچستان اجرا کردیم و آموزش‌های حرفه‌ای را به 633 خانواده زندانی ارائه دادیم.

۱۳۹۴/۷/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...