نسخه چاپی

جزئیات طرح ویژه نجات آب در۹۱دشت

وزیر نیرو با اعلام تشكیل یك كارگروه در دولت برای حل مسائل سد گتوند، گفت: ۱۵ طرح نجات ذخایر آب در سفره‌های زیرزمینی اجرا می‌شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، حمید چیت‌چیان در حاشیه افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران با اشاره به اهمیت موضوع آب در ایران، گفت: کشور در سه دهه گذشته به پیشرفت‌های خوبی در خودکفایی و تامین نیازهای بخش آب دست پیدا کرده است.


وی اظهار داشت: در این نمایشگاه، تولیدکنندگان تجهیزات لوله، اتصالات، لوازم پمپ، سیستم‌های تصفیه آب و فاضلاب و ... حضور دارند و محصولات شرکت‌های ایرانی در بالاترین استانداردهای دنیا عرضه می‌شود.


وزیر نیرو با بیان اینکه با این وجود هنوز نیاز به واردات در این بخش داریم، گفت: از همکاری‌ شرکت‌‌های خارجی با تولیدکنندگان داخلی و انتقال تکنولوژی به داخل حمایت می‌کنیم و در این زمینه قراردادهایی بین شرکت‌های ایرانی با خارجی منعقد می‌شود.


وی از حضور ۱۸ شرکت خارجی در این نمایشگاه خبر داد و افزود: شرکت‌های ایرانی در بازار عراق حضور فعالی دارند و صادرات لوله، اتصالات و پمپ آب به این کشور صورت می‌گیرد.


چیت‌چیان با تاکید بر حضور وزیر آب کشور عراق در این نمایشگاه برای آشنایی با ظرفیت شرکت‌های ایرانی، بیان داشت: مساله مهمی که در کشور وجود دارد، موضوع تعادل‌بخشی به سفره‌های آب زیرزمینی است و در این زمینه شرکت‌های آب منطقه‌ای نقش مهمی را ایفا می‌کنند.


وزیر نیرو با تاکید بر اجرای ۱۵ طرح ویژه در این زمینه، گفت: ۱۱ طرح از سوی وزارت نیرو، سه طرح توسط وزارت کشاورزی و یک مورد نیز از سوی سازمان زمین‌شناسی در ۹۱ دشت مطالعاتی آبی کشور صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مجموعه اقدامات نجات سفره‌های زیرزمینی آب کشور باید در یک دوره ۱۵ساله به سطح ایستایی برسد، اظهارداشت: همچنین برخی فعالیت‌های دیگر در سدسازی‌ها، توسعه شبکه‌های آب و فاضلاب و ایجاد آب شیرین‌کن‌ها در کنار دریاها انجام می‌شود.

چیت‌چیان با بیان اینکه یک کارگروه در هیات دولت برای حل مسائل مربوط به سد گتوند تشکیل شده است، تصریح کرد: این کارگروه ماموریت دارد تا از طریق راهکارهای ارائه شده و مطالعات صورت گرفته از سوی دانشگاه تهران، مسائل این سد را بررسی و حل کند.

۱۳۹۴/۷/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...