نسخه چاپی

حفر 92 حلقه چاه نفت و گاز در كشور

با كاربست ۷۳ دستگاه حفاری شركت ملی حفاری ایران، عملیات حفر و تكمیل ۹۲ حلقه چاه های نفت و گاز در نیمه نخست امسال در مناطق خشكی و دریایی كشور انجام شد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری در توضیح بیشتر در این باره گفت: از این تعداد چاه، 2 حلقه اکتشافی، 4 حلقه توصیفی، 41 حلقه توسعه ای و 45 حلقه تعمیری بوده است.

مهران مکوندی افزود: 56 حلقه از این چاه ها در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، 16 حلقه در اجرای پروژه های شرکت مهندسی و توسعه نفت، 11 حلقه در موقعیت فعالیت شرکت نفت فلات قاره، 6 حلقه در حوزه عملیاتی شرکت نفت مناطق مرکزی، یک حلقه برای شرکت سروک آذر و 2 حلقه برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفاری شده است.

وی با بیان این که از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه سال جاری متراژ حفاری چاه های نفت و گاز که توسط ناوگان ملی حفاری تکمیل شد به میزان 160 هزار و 663 متر به ثبت رسید، گفت: تعداد چاه های تکمیل شده در این مدت در قیاس با دوره مشابه سال گذشته 13 حلقه بیشتر است و این نشان دهنده کار و تلاش شبانه روزی کارکنان سختکوش شرکت در بخش های عملیاتی و پشتیبانی است.

مکوندی گفت: به کارگیری شیوه های نوین حفاری، رعایت کامل مقررات ایمنی، بهداشت و محیط زیست(HSE)، هماهنگی و همکاری واحدهای متقاضی و سعی و کوشش در شتاب بخشی به اجرای پروژه ها به ویژه کلید در دست سبب جلوافتادگی حفاری و تکمیل 11 حلقه چاه به مدت 172 روز در مدت پیش گفته شده است که ارزش اقتصادی بالایی در بر دارد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری با اشاره به این که در سه ماه گذشته تعمیر اساسی (اورهال) دستگاه حفاری دریایی مورب (ابوذر) در یارد تعمیرات شرکت در اهواز اجرایی شد، افزود: تعمیرات این دستگاه هم اکنون در مراحل پایان کار قرار دارد و پیش بینی می شود تا چند هفته آینده از طریق بندر خرمشهر به موقعیت سکوی ابوذر در آب های خلیج فارس انتقال یابد.

مکوندی گفت: تعمیر چند دستگاه حفاری خشکی نیز با استفاده از توانمندی های این شرکت و پیمانکاران داخلی در دستور کار قرار دارد که با فراهم شدن مقدمات کار اجرایی خواهد شد.

۱۳۹۴/۷/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...